2002-ben eltűnt a Camaro, de belevaló sportkupéként született újjá
2002-ben eltűnt a Camaro, de belevaló sportkupéként született újjá

Lemaradunk a 261 lóerős Suzukiról

Lemaradunk a 261 lóerős Suzukiról

2002-ben eltűnt a Camaro, de belevaló sportkupéként született újjá
304 lóerős a V6-os, 426 a Camaro SS V8-as motorja
Amerika állítólag korlátlan lehetőségeit, jólétét és szabadságát ígéri a Camaro. És persze vaskos, fekete, aszfaltba égett csíkokat egy egészséges rajt után
A Corvette 6,2 literes blokkja van benne
Retroautó, az eredeti modell négy generációja 1966-tól 2002-ig készült
A GM hátsókerekes Zeta padlólemezére épül, az új Caprice rendőrautóval együtt
Hasznos és hangulatos a sok kiegészítő műszer
Belül is ügyesen idézi a múltat a design
Többek között a kőkemény Nürburgringen tesztelték a Camarót
Tudják, mitől döglik a légy: V8, hátsókerék-hajtás
Nem kell több hengerenként két szelepnél, ha van mellé 6162 köbcenti
Igényes a hátul is független kerékfelfüggesztés
Suzukiban furcsa lehet egy négyezres V6 üvöltése
Felezős, kapcsolható 4x4-es pickup az Equator
Az automata váltó magától értetődő
Ez egy kicsicsázott tanulmányautó, de a normál Equatorból is van bőrüléses
Az Észak-Amerikában Frontier néven árult Nissan Navarából született a Suzuki emblémás pickup
3,5 literes V6-os benzines és háromezres, hathengeres dízel is lehet benne
2011 januárban vagy februárban lesz a Latitude bevezetése
Ez a Samsung SM5 belső tere, a Renault még nem adott ki fotókat a saját autójáról
Még nem láttuk élőben a Latitude belsejét
Földrajz szélességet jelent a név
A Samsung SM5 adja az alapokat, a dél-koreai márka is a Renault-Nissanhoz tartozik
Valószínűleg a kétliteres turbódízellel lesz kelendő
Korábban a Mitsubishi Proudiára épült a Hyundai csúcsmodellje, de az elsőkerék-hajtásról átálltak a luxuskategóriában bevett hátsó hajtásra
375 lóerős a V8-as Hyundai Equus
516 centis a reprezentatív modell
A design visszafogott, de cseppet sem esetlen
4,6 literes a V8-as szívó benzines
Pazar a lábtartós hátsó trónus, szinte mint a Lexus LS-ben
Nincs rossz dolga a sofőrnek
Hátul is szellőztethető, fűthető és villanymotorok tucatjaival állítható a két trónus
Ez lenne az iDrive Hyundai-módra?
Fotó megosztása:
Belül is ügyesen idézi a múltat a design

Belül is ügyesen idézi a múltat a design

Belül is ügyesen idézi a múltat a design


Sokat vitatkoztunk a kollégákkal, hogy Magyarországon a leggyakoribb Daewoo-Chevy egy Nubira taxi vagy egy részletre vett Kalos, hétévesen negyvenezer kilométerrel. Mindegy is, mert a koreai Chevyk úgysem adnak annyit a vágyott szabadságból és jólétből, mint egy új Camaro.

Nubira taxi vagy alig futott Kalos?

A klasszikus izomautó nagyjából egyszerre született újjá a Dodge Challengerrel. Egykori legendák feltámasztása nem mindig vált be, például a GM befürdött az új Pontiac GTO-val, a Ford pedig a Jaguar S-Type-pal közös padlólemezre épített Thunderbirddel. A Camaro aligha jut erre a sorsra, ahhoz túl tökös és túlságosan autentikus izomautó.

A GM hátsókerekes Zeta padlólemezére épül, az új Caprice rendőrautóval együtt

A GM hátsókerekes Zeta padlólemezére épül, az új Caprice rendőrautóval együtt

Ez kell: erős, vagány, hátsókerék-hajtású
Tudják, mitől döglik a légy: V8, hátsókerék-hajtás

Tudják, mitől döglik a légy: V8, hátsókerék-hajtás

Tudják, mitől döglik a légy: V8, hátsókerék-hajtás


Látszik, hogy a jenkik ilyen autókat akarnak a hazai gyártóktól: legyen nagy, erős, hátsókerék-hajtású, virítson jól a drive-in előtt és máris megy a bolt, lásd a Chrysler 300C sikerét. A kétajtós kupé nemcsak sárgában ütős, más színekben is egyeduralkodó lenne az utcaképben.

Ezúttal nem özönvíz előtti technika, silány fék és gagyi futómű van a lemezek alatt. A felfüggesztés hátul is független, nem pedig Panhard-rúddal megtámogatott merev tengelyes, mint a Ford Mustangé. A 3,6 literes V6 megvan 304 lóerős, de a Corvette-ből átvett, 6,2 literes V8-as motorból létezik 426 lóerős verzió is.

Suzukiban furcsa lehet egy négyezres V6 üvöltése

Suzukiban furcsa lehet egy négyezres V6 üvöltése

Suzukiban furcsa lehet egy négyezres V6 üvöltése. Az Észak-Amerikában Frontier néven árult Nissan Navarából Suzuki emblémás pickup is készül


Utóbbival 4,5 másodperc alatt gyorsul százra a Camaro SS, bőséges gumifüsttel és vastag fekete csíkokkal kísérve.

Csak akkor lesz nagy a baj, ha az autót le kell váltani: általában még egy sikeres retroautó sem ér meg két új eresztést, a MINI ritka kivétel.

Suzuki Equator: kisteher, V6-tal

A Suzukiból mifelénk a második Swift az alapautó, amely szinte felférne a cikkhez választott Equator platójára. A ropogós, erőt sugalló név magyarul az Egyenlítőt jelenti, bár a monumentális acéltömböt hívhatnánk egyszerűen Navarának is.

Felezős, kapcsolható 4x4-es pickup az Equator

Felezős, kapcsolható 4×4-es pickup az Equator

Ez egy kicsicsázott tanulmányautó, de a normál Equatorból is van bőrüléses

Ez egy kicsicsázott tanulmányautó, de a normál Equatorból is van bőrüléses

Ez egy kicsicsázott tanulmányautó, de a normál Equatorból is van bőrüléses


A Suzukinak nincs pickupja, de Amerikában platós kisteherautó nélkül nehéz megélni. A megoldás egyszerű, venni kell mástól egy alkalmas modellt, rátenni a saját emblémát és kész. A Volkswagen Taro is az utolsó csavarig Toyota Hilux volt. A Suzuki Equatort a Nissan gyártja egy Tennessee állambeli üzemben.

Kétféle motor van az autóhoz, a 2,5 literes négyhengerest feledhetjük, a hathengeres sokkal érdekesebb.

A négyliteres V6 261 lóerős. Equatorban sosem ültünk, de ugyanezzel a motorral vezettük a közeli rokon Nissan Pathfindert. Nagy élmény volt a V6 hangja és kérlelhetetlen ereje.


516 centis a reprezentatív modell

516 centis a reprezentatív modell

V6-os motor is van a Hyundai Equushoz


Itthon az első Hyundai, amely szembe jön veled, talán egy viharvert H-1 lesz, benne malátafüggő kőművesbrigáddal. A személyautókkal sokat javult az arculat, mert a Hyundai jó pár éve leállt a belül igénytelen, egyen-tojások gyártásával, de egy Equus még az iX35-höz, i30-hoz szokott embereket is lenyűgözi.

Hyundai Equus: díszes paripa

Létezésének oka, hogy Dél-Koreában illik hazai luxusautóval reprezentálni. Az autó neve latin szó, magyarul lovat jelent. Elég bornírt volna ezzel ráfordulni a lóerőkre, de a motoroknál érdemes elidőzni.

375 lóerős a V8-as Hyundai Equus

375 lóerős a V8-as Hyundai Equus

Pazar a lábtartós hátsó trónus, szinte mint a Lexus LS-ben

Pazar a lábtartós hátsó trónus, szinte mint a Lexus LS-ben

Pazar a lábtartós hátsó trónus, szinte mint a Lexus LS-ben


Mivel otthon és az észak-amerikai piacon sem értenék, mit keres a dízel a felső kategóriában, mindkét motor benzines. 290 lóerővel a 3,8 literes V6 sem áll rosszul, de azért a 4,6-os V8 az igazi.

A surrogó erőgépnek meg sem kottyan az 516 centis autó. 6,2 másodperc alatt felrántja százra, majd gyorsít még egy ideig és 250-nél V8 megadja magát a leszabályozásnak.

375 lóerővel nem feladat a német luxusautókkal azonos végsebességet elérni.

Latitude, a Renault Superb

A Samsung SM5 adja az alapokat, a dél-koreai márka is a Renault-Nissanhoz tartozik

A Samsung SM5 adja az alapokat, a dél-koreai márka is a Renault-Nissanhoz tartozik

A Samsung SM5 adja az alapokat, a dél-koreai márka is a Renault-Nissanhoz tartozik


A sok jutányos és praktikus autó nem akadályozza meg a tömeggyártókat abban, hogy legyen elegáns, hatalmas és jóval drágább autójuk is.

Ami a Skodának a 260 lóerős V6-tal és összkerékhajtással 12 millió fölé pumpálható Superb, az a Renault palettáján a Latitude. Pont átellenben helyezkedik el a közkedvelt Thaliával.

A Latitude név földrajzi szélességként fordítható magyarra. A zászlóshajó nem a semmiből ugrott elő, a nagy konszerneken belüli együttműködés gyümölcse. Gyakorlatilag a Latitude az SM5-ből születik, a 4,9 méteres Samsung SM5 a Renault-Nissan konszernhez tartozó, dél-koreai márka autója.

Valószínűleg a kétliteres turbódízellel lesz kelendő

Valószínűleg a kétliteres turbódízellel lesz kelendő

V6-os dízel is lehet
Még nem láttuk élőben a Latitude belsejét

Még nem láttuk élőben a Latitude belsejét

Még nem láttuk élőben a Latitude belsejét


A motorkínálat ígéretes, elvileg a Nissan 3,5 literes V6-os benzinese és az új fejlesztésű, szintén V6-os 3,0 dCi dízel is elérhető lesz. Aki nem az értékvesztés bajnokát szeretné haza vinni, jobban jár a kétliteres, nagyjából 180 lóerős dízellel vagy a turbós benzinessel, amely 205 lóerős lehet.

Magyarországon jövő év legelején lesz az autó piaci bevezetése, amely konvencionális stílusával inkább a simára vasalt Safrane, semmint az extravagáns Vel Satis örököse.