Gyönyörű motorhang, nyiszogó pedálok, üvöltő menetszél és elképesztő gyorsulás, csúsztatott kanyarok. Ha néhány napja nem edződtem volna meg a levegőben, akkor most boldogan vihognék magamban. De sajnos ehhez már magas az ingerküszöb. Talán a kormány mögött ment volna.

Sosem megy ki a divatból

Sosem megy ki a divatból



Pedig itt minden megvan, ami csak szükséges a szórakozáshoz. Merev kasztni, bivalyerős motorok, spártai sportülések, amelyet klasszikus, örökre divatos formába építettek be.

Szűk, de ettől jó.

A kapcsolók funkcióját hasznos megtanulni

A kapcsolók funkcióját hasznos megtanulni

A kapcsolók funkcióját hasznos megtanulni


Odabent a kupéban roppant szűk a tér. Csajozásra tökéletesen alkalmatlan, mert már beszállás közben jó eséllyel odalesz a legtöbb nő eleganciája. A versenyautókba illő székekbe képtelenség szépen beülni, legfeljebb szánalmas küszködésnek nevezném a saját produkciómat is. De ha már valaki túljut ezen a műsorszámon, többé nem nagyon akar onnan kiszállni. Persze lehet roadstert is választani, ahol egy fokkal jobb a helyzet.

A gyerekkádnyi ülés mindenhol tart, a lőrésszerű ablakokon – amelyek még félarasznyi matricacsíkot is kaptak nehezítésként – nem sokat látni a külvilágból, de ettől valamiért biztonságosnak tűnik a járgány. Körben kézzel készített belső, finom bőr mindenütt. A kapcsolók, gombok felfedezéséhez kell egy kis idő, hiszen itt minden másként néz ki, mint ahogy megszokhattuk.

Jól cseng

V8-as dög

V8-as dög

V8-as dög. A Roadster a nyitott, a GT a zárt ne


Vannak furcsa foglalkozású emberek a földön. Akadnak olyanok, akik a márkák értékét próbálják rangsorolni. Az ő kezükből került ki az az adat is, miszerint a Wiesmann Németországban igen előkelő helyen áll e téren. Pontosan az ötödik, de mindössze egyetlen autómárka előzi meg ezen a képzeletbeli listán, és ez a Maybach.

Légzsák nélkül

Fékek terén nincs szégyenkeznivalója egyik sportkocsinak sem. A hatalmas tárcsák könyörtelenül fékezik az 1300 kilogramm körüli testet. Hogy a gázpedál eszetlen nyomkodása se járjon katasztrófával, több fokozatban állítható menetstabilizáló óvja a bent ülőket. Légzsák a kipróbált kocsikban nem volt, de a legfrissebb, most megrendelt autók már több légzsákkal érkeznek.

Izomzat

V10-es dübörög benne

V10-es dübörög benne

V10-es dübörög a GT MF5-ben


Az autókban BMW által szállított bivalyerős motorok dolgoznak. A zárt GT MF4-be és a nyitott Roadster MF4-be 367 lóerős V8-as kerül, míg a nagyobb MF5-ösökben már az 507 lóerős V10-es blokk szolgáltatja az élményautózáshoz szükséges teljesítményt. Utóbbi 3,9 másodperc alatt képes megugrani a százas tempót és simán megfutja a háromszázat. Ennek nyitott kivitele ősszel érkezik, csak 55 darab készül belőle.

Készül még az M3-as BMW motorjaival is Wiesmann, a korábbi hathengeres és az új V8-as is elérhető.

Kinek kell?

A Wiesmann olyan tömött pénztárcájú vásárlóknak épít autót, akik nem elégszenek meg azzal, ha szimplán nagyon erős autójuk van – egy M3-as, vagy M5-ös BMW-vel bármelyikünk boldogan eléldegélne – de nekik valami olyasmi kell, ami teljesen egyedi. Ezt kínálja nekik a német cég, amelynek autói befektetésként is megállják a helyüket, hiszen remekül tartják igen borsos árukat.

Apró kormány

Apró kormány



Ez a bemutató is leginkább arról szólt, hogy megmutassák, a márka megérkezett Magyarországra és elérjék azt évenként durván féltucat vásárlót, aki megengedheti magának azt a luxust, hogy Wiesmannt vegyen. Tessék, csak tessék!