Sokféle szerviz van
A benzinesek olajcseréje 30 ezrenként esedékes

A benzinesek olajcseréje 30 ezrenként esedékes

A benzines 308 szervizperiódusa 30 000 km cserélendő


Egy 24 éves matuzsálem tulajdonosaként több kollégámmal ellentétben még sosem jártam márkaszervizben ügyfélként. Van, aki elégedett, dicséri a bevált műhelyt, és a garancia évei után is marad a szakszervizben.

Ezzel szemben pár riasztó sztorit is hallani alufelnisről acélra cserélt pótkerékről, kiszámlázott, de el nem végzett munkákról, dilettáns szerelőkről.

Nem mintha egy olajos betonpadlós, gyári technológia és célszerszámok nélküli, a számlával együtt a reklamálás alapjától is megfosztó sufni volna az etalon. De mindenki azt a műhelyt fogadja bizalmába, amelyiket akarja, van választék.

Látni, mi történik

A gyorsszervizbe nem kell előre bejelentkezni

A gyorsszervizbe nem kell előre bejelentkezni

A gyorsszervizbe nem kell előre bejelentkezni


A Bluebox-létesítmény az M5 kivezetőjén állítólag Közép-Európa legnagyobb Peugeot-szalonja és márkaszervize.

A gigászi kék kockában jutott hely mindennek, van játszósarok Lego-léggömbbel, a levegőben pedig jön az internet a várakozás idejére.

A nyári gumik télire cserélését, az átvizsgálást és az olajcserét tartalmazó munkákra 35 000 forintos előzetes becslést adott a munkafelvevő. A papírmunka során tisztáztuk, hogy a többletköltséget okozó munkák elvégzéséhez nem járulok hozzá. A napsütötte szalonból üvegfalon át látni, mi történik majd a szervizben, ahol hamarosan emelőre kerül a tartósteszten használt Peugeot.

20 ezer után egy kiégett izzó

A munkalapon szerepel a becsült költség

A munkalapon szerepel a becsült költség

A munkalapon szerepel a becsült költség


A dízel 308 nem fogyasztott olajat, pedig a turbódízelekkel ez ifjabb korukban is előfordulhat, és természetesen nem romlott el benne semmi, amit el is várunk egy új autótól. A kocsi leadásakor összesen a kiégett izzóról tudtam beszámolni, amit könnyen orvosoltunk az izzócserés tesztben. Kicsit égő, de ferdén volt benne az új fényforrás, amit a szerelő korrigált.

Nincs teltház, hamar eljut az autó az állásra, ahol az aljáról lejön a műanyag por- és sárvédő lap. Nem irigylem az autószerelőt, akire némi saras zacc zúdul a haspáncél túloldaláról. A kötelező szervizhez tartozó átvizsgálás során rendesen végignézik a 308 HDI-t. Olajfolyás sehol, a szíjak, csövek, vezetékek rendben, a futóműalkatrészek nem lógnak, nem kotyognak, a fékek is jók. Így kell működnie egy autónak hosszabb távon is.

Csúnyán különbözhetnek hasonló autók szervizdíjai, számok a túloldalon


Fekete a régi olaj

Amíg a szénfekete olaj kicsorog, van idő átszerelni a felnire a téli gumikat, és kicentrírozni őket. A nyárit tavaszig tárolja a szerviz, szerencsére erre sincs gondunk.

De mitől fekete az új?

A korom befeketíti a frissen cserélt olajat

A korom befeketíti a frissen cserélt olajat

A korom befeketíti a frissen cserélt olajat


A szemem láttára frissen betöltött olaj szintellenőrzéskor már masszívan fekete a nívópálcán. “A furatokban lévő minimális maradék színezi el mind a négy litert, a korom miatt. A dízelek ilyenek” – mondja a kocsin dolgozó mester.

Az olajcserére és az átvizsgálásra másfél órát számít fel a márkaszerviz. 1,2 rezsiórába kerül a gumik átszerelése, kiegyensúlyozása, amit nem egészen 8000 forinttal kell beszorozni. A többi tétel anyagdíj. Az olajszűrő tömítéssel 2600 forint, a gyárilag ajánlott Total Quartz olajnak literje 3190 forint, ehhez jön pár fémdarab a kerékkiegyensúlyozáshoz és némi féktisztító spray.

Szervizdíjak a Golfra, a Focusra és a 308-ra
Dízel kompakt autók
Csak 2520 Ft a gyári olajszűrő

Csak 2520 Ft a gyári olajszűrő

Csak 2520 Ft a gyári olajszűrő


Egy a Peugeot-műhelyhez földrajzilag közel eső Ford- és Volkswagen-szakszervizben is rákérdeztünk az olajcsere és az első átvizsgálás költségére. A munkafelvevők 2008. márciusi autóra kalkulálták a díjakat, egy 90 lóerős 1,6 TDCi Focusra és egy Golf V 1,9 TDI-re. Mindkettő részecskeszűrő nélküli, mert az sajnos a Peugeot-ban sincs, bár ennek ilyen kis futásteljesítménynél még nincs hatása az árakra.

Jelentős eltérések adódtak a költségekben. A Fordhoz mind a gyári előírásoknak megfelelő olaj ára, mind a rezsióradíj alacsonyabb, mint magasabb presztízsű német konkurense esetében. A Golfnál azonban a táblázatban közöltnél drágább longlife olajjal meghosszabbítható az alapesetben 15 000 kilométeres olajcsere periódus. A Focust 20 000 kilométerenként kell szervizbe vinni.

Kétszer annyi pénz leszervizelni a Golfot, mint a Peugeot-t?

A Golf V olajcseréje többe kerül

A Golf V olajcseréje többe kerül

A Golf szervize kerül a legtöbbe a 3 közül


Mindkét autónál az átvizsgálás díja is szerepel a táblázatban az olajcserén felül, mert ezt a munkát a 308-on is elvégeztettük. Az adatok alapján a Peugeot olajcseréje és ellenőrzése kerül a legkevesebbe.

Az eltérés egyik oka, hogy a 308-hoz négy liter olajat számlázott a márkaszerviz, míg a Focus elvileg azonos motorjához kicsivel öt liter alatti mennyiséget tartottak szükségesnek a megkérdezett munkafelvevők. A Golfhoz is elég négy liter kenőanyag, ára azonban a rezsióradíjjal együtt a legborsosabb a három közül. A Golf V hátrányát csökkenti, hogy átvizsgálására csak 30 000 kilométerenként van szüksége, 60 000 km-re így két átvizsgálás esik, nem pedig 3. Viszont 3 helyett 4 olajcsere, ha nem longlife olajjal megy az autó.

Figyelem! A költségek a három fővárosi szakszerviz konkrét tarifáit tükrözik, nem országosan érvényes átlagárak!

Szervizdíjak, Ft
Ford Focus
1,6 TDCi 90
Peugeot 308
1,6 HDI 90
VW Golf V
1,9 TDI
Rezsióradíj 9360 7680 11 268
Olaj ára, Ft/liter* 3100 3190 6990
Olajcsere és első átvizsgálás
díja**
35 000 28 000 56 000

*A szervizben jellemzően használt olajtípusra. A Focus esetében 5W-30, a 308 és a Golf esetében 5W-40-es kenőanyag
**Budapesti márkaszervizek megkérdezésén alapuló, körülbelüli bruttó árak, forintban. Az adatfelvétel ideje: 2008. december

40 ezer alatt

A márkaszerviz megőrzi a garanciát és színvonalat is biztosít

A márkaszerviz megőrzi a garanciát és színvonalat is biztosít

A szakszerviz garanciát és színvonalat ad


A számítógépes hibatároló rendszer kiolvasása és próbaút zárja a munkákat. A computer nem jelez hibát, a tesztkörön is minden normális.

Irány a kassza! A Peugeot 308 húszezres szervizére gumicserével együtt huszonegyezres munkadíj és 17 000 forintos anyagköltség adódott. Összesen 38 000 forint, ami egy ilyen nívós környezetben szerintünk kedvező, és persze a garancia is érvényes marad.

És önök szerint? Mennyit hagynak ott az olajért a márkaszervizben, volt valami lehúzás, találkoztak már tenyérbe mászó stílussal az üvegpalotában? Esetleg kókler sufniszervizben szívtak, négyszer mentek vissza ugyanazzal a hibával? Írjanak nekünk élményeikről!

Olvasóink tapasztalatai:

A gumik átszerelésére és kiegyensúlyozására felszámított 1,2 rezsióra irreálisan sok és ezért drága is. Gumis műhelyekben a művelet fél óra.

Még 2006-os árak Opel márkaszervizes olajcseréről: Mobil Synt-S 5W40 4 liter 9870 Ft, szűrő 1477 Ft, tömítés 154 Ft, munka 2409 Ft, “a jármű előkészítése a karbantartásra/javításra” 1606 Ft. Végösszeg 15 518 Ft. Ez korrekt volt. Azóta nem tudom, mennyire szöktek fel az árak, idén a 2 éves szervizt már nem márkaszervizben csináltattam. 6 éve Skoda-szervizben valami 1000 Ft-ot számoltak fel az ablakmosó feltöltéséért. Aztán tisztáztuk, hogy még 1-2x jövök ide, de többet ilyen ne forduljon elő.

Amennyire tudom, a márkaszervizben kötelesek az ügyfél által hozott, a gépkocsihoz előírt minőségű olajat az autóba tölteni. Így megelőzhető a “leengedünk két litert – rátöltünk két litert – kiszámlázunk öt litert” trükk, és biztosak lehetünk abban, hogy nem valami 15W-40-es ásványi olajat töltenek az autóba egy márkás flakonból.

Nem csak a garancia miatt jó a márkaszerviz, hanem az autó eladhatósága miatt is, meg a kóklerség kizárása miatt is. Van, hogy az olcsó a drágább. Nyilván vannak autók, amiket tényleg nem érdemes márkaszervizbe vinni. Az én 2004es 1,4 benzines Corollámon (most akciósan) bruttó 13 800 Ft-ért csinálja a márkaszerviz az olaj (gyári olaj)és olajszűrő cserét, számlával, leadózva!

2008 nyarán vált esedékessé az olajcsere autómon ( Fiat Albea1.2) A márkaszervíz 1 liter Selenia 20k-t 3600Ft-os áron akart adni, az olajszűrő 4500 pénzbe fájt volna, tehát a csere+munkadíj egy 20-ast kóstált volna. A városban van egy Fiat alkatrész bolt ott  az olaj 2190 ft, az olajszűrő 1490 Ft. A vége az lett, hogy sk megcsináltam az olajcserét, és nem érdekel a szervízkönyv. a szervízkönyv egy nagy marhaság, csak az nem csal vele aki nem akar. Üdvözlettel, D. T.

Üdvözlöm!

A Matizommal 85e km-t autókáztam, az enyém is váltóhibás volt, a 2-est egyre nehezebben kezdte el bevenni. Ha az autóm nem úgy viselkedik, mint kellene, azonnal megyek az “orvos bácsikhoz”, hogy  megelőzzünk mindenféle problémát. A szerviz utasítást kapott, hogy amennyiben a váltó akadozik, akkor ez garanciális jellegű hiba, de az ügyfél költségén kell egy általuk meghatározott jobb minőségű olajra cserélni a váltóolajat. Javulás 1 hétig volt érzékelhető, utána ugyanaz a probléma.

Rá akarták fogni,hogy fiatal vagyok és nem tudok vezetni, de a próbakörön belátták, hogy a stílusommal semmi gond, a váltó nehezen vált. Nagy nehezen rávettem őket, hogy szedjék már szét a váltóm, mert ez így nem normális.A munkára 2 hét múlvára kaptam időpontot, mert erre rá van állítva egy emberük, minden második napra be van írva egy váltó. Szóval mégsem egyedi eset Kicsit leordibáltam őket, kicseréltek ezt-azt, a hibajelenség megmaradt, az autót gyorsan eladtam.

Utána 2003-as Hyundai Accent(akkortájt az újabb változat). Ezt az autóm is azért adtam el, mert a kuplung egyszer fent volt egyszer lent, össze-vissza fogyasztott. Folyamatosan mondogattam nekik, hogy szerintem a kuplunggal van a baj, de nem nem, én nem értek hozzá. Cseréltek főtengelyt, légtömegmérőt, fűzött motort garanciába, csak éppen a kuplungommal nem foglalkoztak. Majd 1.5 év után kiharcoltam, hogy nézzék már meg azt is. A kuplung tárcsánál valami mozgott, aminek nem lett volna szabad. Ezt is gyorsan eladtam, majd vettem egy Toyotát.

A Toyotánál is meg akartak etetni, hogy cseréljünk minden 15e km után pollenszűrőt. Miért is? Mert szoktunk. Aha. Én mindig átnézettem az autót egy szerelővel, mi az, amit cserélni kell, mi az, ami ráér,majd irány a márkaszerviz. Üdvözletem E. M.

A cikkel kapcsolatban: több márkának vannak akciói, amire ha odafigyel az ember, akkor márkaszervizben fillérekért lehet elvégeztetni az olaj- +szűrőcseréket. (4 évnél idősebb Opelekre volt egy időben vagy talán még van is.) De jó a kezdeményezés.

A márkaszervizek drágák. Az előző autóm nekem is Peugeot volt, 2,0 HDi-motorral. A 120 ezres szerviz (amikor a vezérműszíjcsere is esedékes) a márkaszervizben belekerült volna kb. 160 ezerbe (2 évvel ezelőtt). A szükséges alkatrészeket beszerezve, magán autószerelőnél a nagyszervíz kijött kevesebb, mint 50 ezer Ft-ból. O.k., az alkatrészekre várni kellett egy napot a megrendeléstől. A Nissannál pedig egy 1,8-as benzines (Primera) szervizköltsége 35-40 ezer Ft.

Üdv.
T.A.

A szervizes cikkhez szólnék hozzá. A főnököm volt Ford Mondeóját (2.0 benzin) megvettem és utána és is abba az alföldi márkaszervizbe vittem, ahová ő járt. A szokásos olajcsere után számlán szerepelt olaj, szűrő, blokkmosó folyadék is. Azt várná az ember, milyen jó munkát végeztek, de kíváncsiságból 2 km után ellenőriztem az olajszintet és fekete volt az olaj. Nem kell mondanom mit jelent ez egy benzines olajcserénél. Szintén pár hónappal később elszakadt a generátorékszíj. A szervizkönyvben persze be volt írva a csere. Telefonon hiába hívtam őket, hogy emiatt lerobbantam, a szervizvezető közölte hogy nagyon elfoglalt és nem ér rá nekem segíteni!!!! Egy másik szakszervizben elmondták, hogy az ékszíj nem volt cserélve. Gondolom úgy voltak vele, hogy a főnököm minden bajával hozzájuk ment, így majd az elmarad szíjcserét is később bepótolják valamire hivatkozva.

Üdv.: Krisztián