Régen sor állt áremelés előtt
Öltönyös munkához nem jó a robogó
Öltönyös munkához nem jó a robogó

Hiába drágul, nő a dízelkereslet

Hiába drágul, nő a dízelkereslet

Öltönyös munkához nem jó a robogó
Nincsenek új utak, a régieken tolongunk
Nem jött jókor
Reggelente ez van a bevezetőkön az autópályán
Ilyen csak azért nincs nálunk, mert nincs 4 sáv sehol
Ragaszkodunk az autóhoz
Drága a benzin, de nem csökken a forgalom
Demszky új világot épít. Inkább metrót és utakat kellett volna
Ki tudja, egyszer talán megint használhatjuk
Autózni drága, de gyorsabb a tömegközlekedésnél
Sokaknak nem megoldás a BKV és a vonat
A kerülőutak is beállnak
Egy opció a motoros roller
Szép, de lassan megközelíthetetlen
Az autó legyen takarékos, de a vezetésen kevesen változtatnak
Rég nincs sor áremelés előtt
Fogyaszt, amit fogyaszt, kifizetjük
Megdrágult a gázolaj, de így is több fogy belőle
Fotó megosztása:
Rég nincs sor áremelés előtt

Rég nincs sor áremelés előtt

Rég nincs sor áremelés előtt


1990 őszén a taxisok és az árufuvarozók azért vették törvénytelen blokád alá Budapestet és a főutakat, mert a kormány drasztikusan akarta emelni a benzinárat, mai szemmel paradicsominak tűnő 64 Ft/literes összegre.

Az aktuális áremelés előtti este még jóval később is sorok kígyóztak a töltőállomások előtt, ma azonban úgy tűnik, beletörődtünk az üzemanyagok drágulásába.

A gázolajnál logikusabb a benzin

Hazánkban 2007 és 2008 első negyedéve között 22 százalékkal drágult a gázolaj, és ennek ellenére 6 százalékkal bővült a felhasználás. Wilde György, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára három tényezőt említ a drágulás összetevőjeként:

Megdrágult a gázolaj, de így is több fogy belőle

Megdrágult a gázolaj, de így is több fogy belőle

Megdrágult a gázolaj, de így is több fogy belőle


1. a kicsit azért növekedő gazdaság szállítási igényét
2. a mind több dízel személyautót
3. az egyre nagyobb részben dízelmotoros vállalati autókat, amelyek használói nem érzik közvetlenül a zsebükön az árváltozást.

Wilde György hozzáteszi ugyanakkor, hogy mindhárom együttesen sem indokolja a bővülést a 20 százalék feletti áremelkedés dacára. A benzin jóval csekélyebb emelkedésen van túl, mégis logikusan, tehát forgalomeséssel reagált a literenként 310 Ft körüli árakra. Körülbelül fél éve csökken az eladott benzinmennyiség, de csupán 1,8 százalékot apadt az első negyedévben.

Autózni márpedig kell

Sokaknak nem megoldás a BKV és a vonat

Sokaknak nem megoldás a BKV és a vonat

Sokaknak nem megoldás a BKV és a vonat


Látszik a számokból, hogy az autót nem hagyjuk a garázsban, mert szükségünk van rá. Mi naponta 45-120 kilométert ingázó autósokat kérdeztünk meg arról, hogy igyekeznek-e takarékosabban vezetni, ha már az autónak időbeli, rugalmassági és kényelmi előnyei miatt nincs vetélytársa.

Szerinted min tudnék változtatni a drágább benzin miatt? – kérdez vissza egy kolléga, aki Biatorbágyról a Bécsi útra ingázik a Népszabadsághoz. Azt mondja, eddig sem nyomta fölöslegesen a gázt, a munkahelye adott, a munkaideje szintén.

Öltönyös munkához nem jó a robogó

Öltönyös munkához nem jó a robogó

Öltönyös munkához nem jó a robogó


A tömegközlekedés nem megoldás, mert az ő közelükben napi kétszer jár a sárga busz. Az útvonalválasztással sem tud spórolni, mert évtizedek óta nem épült új út, ezért reggelente szépen beáll a dugóba és araszol befelé az M1-M7 közös szakaszán, hiszen Budakeszin át sem jobb.

Az ételen spórolunk, az autón nem

Egy biztosításközvetítő cég igazgatója Dunakesziről jár be, és a többiekhez hasonlóan azt kérdezi, ugyan min tudna változtatni. “Zömében most is betartom a sebességhatárokat, két keréken nem járhatok dolgozni, mert öltönyös munkát végzek és az irodában nincs zuhanyzó vagy átöltözési lehetőség. Az emberek hajlandóak a legsilányabb minőségű élelmiszerrel megpúpozni a bevásárlókocsit, de az autózásról nem tudnak lemondani” – mondja.

Aki szeretne takarékosabban vezetni, annak működőképes tippeket ígérhetünk a túloldalon 


Talán a messzebbről ingázó ismerőseink változtatnak valamin? Velki Tamás internetes fejlesztő, a Nógrád-megyei Rétság és budai munkahelye között napi 110 kilométert utazik 1,4-es F Astrájával.
Fogyaszt, amit fogyaszt, kifizetjük

Fogyaszt, amit fogyaszt, kifizetjük

Fogyaszt, amit fogyaszt, kifizetjük


“Semmit nem módosítottam a vezetésben. Szerintem ezen nem tudnék spórolni, az üzemanyag úgyis annyi, amennyi, a kocsim meg annyit eszik, amennyit. Néha drágább, néha olcsóbb a benzin, ez van.

Igyekszem a nagy csúcs előtt vagy után munkába menni, de régebben is erre törekedtem, nem a 310 forintos benzin miatt álltam rá” – meséli.

Nagy Gergely hasonló távot, 100 kilométert tesz bele minden munkanap a Peugeot 308 dízelbe. “Mindig odafigyeltem a takarékosságra, most is folyamatos harcban állok a fedélzeti számítógéppel a minél szebb számokért.

Ám hiába 330 Ft a gázolaj, ennél lassabban és kisebb fogyasztással nem tudok naponta kétszer átvágni a városon” – veszi tudomásul a helyzetet.

Takarékossági tippek

Nincsenek új utak, a régieken tolongunk

Nincsenek új utak, a régieken tolongunk

Nincsenek új utak, a régieken tolongunk


Aki mégis úgy érzi, hogy szeretne spórolni és tudna is, annak az EU kormánya támogatásával létrejött üzemanyag-takarékossági weboldalt ajánljuk, ahol 10 értelmes pontban összefoglalják az alapokat.

Autópályán legegyszerűbb csökkenteni a fogyasztást: egyszerűen lejjebb kell engedni a tempót. Mi is megmértük, minimális időveszteséggel működik.

Aki pedig a városi forgalomban szeretné lefaragni a fogyasztását, annak a különböző takarékossági iskolákat összehasonlító méréseinket ajánljuk. Más megoldást nem tudunk a kiadások csökkentésére, mert soha többé nem lesz olcsó a benzin.