Zsebből fizetnek
Naná, hogy a kereskedők nem örülnek az árversenynek
Naná, hogy a kereskedők nem örülnek az árversenynek

Autóvásárlási rémtörténetek

Autóvásárlási rémtörténetek

Naná, hogy a kereskedők nem örülnek az árversenynek
Hitelre megy, nem baj, ha nincs rá pénz
Nem elég a felkészültség, az ár dönt
Nincs ránk írva, melyik típus érdekel
Nehéz eljutni idáig
Egy egészséges konstrukció. Kár, hogy mindenki 0% indulót és 10 éves futamidőt akar
Ne egy e-mailben kérjünk ajánlatot 20 helyről
A párizsi árán miért nem alkudozunk?
Minden megoldás érdekel
A legalacsonyabb árajánlat nyer
Legyen minél akciósabb, csak nekem, csak most
Kapsz majd sportkupét, hát persze!
Az árharcról szólnak a hétköznapok
Jobb szeretik a szervizben a helyben vásárolt autót
A feléből mennyit enged?
Fotó megosztása:
Nincs ránk írva, melyik típus érdekel

Nincs ránk írva, melyik típus érdekel

Nincs ránk írva, melyik típus érdekel


“Egy úr a munkából, festékes melósruhában érkezett hozzánk. Letámasztotta a kerékpárját, bejött, választ kapott a kérdéseire és a munkásnadrág zsebéből előhúzta egy Polo árát készpénzben” – emlékszik vissza egy Volkswagen-szalon értékesítési vezetője.

“Csak a legritkább esetben állapítható meg ránézésére, ha valaki Lineát (Károly bácsi) Lancia Y-t, Fiat 500-ast (csinos fiatal szőke nő), Bravo Sportot (fiatal jól öltözött férfi), Pandát (idősebb hölgyek), Grande Puntót (fiatal és középkorú párok) szeretne vásárolni. Nem szabad általánosítani, mert érhetnek meglepetések” – mesél tapasztalatairól az Autócentrum Szabó értékesítője. Velük esett meg 6-7 éve, hogy az egy méter ötvennél nem magasabb, kopottasan öltözött bácsit egyetlen autó érdekelte: a szalon közepén álló Fiat Coupé. Ott helyben kifizette érte a hétmilliós összeget.

Lécre csalva

Kapsz majd sportkupét, hát persze!

Kapsz majd sportkupét, hát persze!

Kapsz majd sportkupét, hát persze!


Kedvenc sztoriaim mégis azokról az idősödő tagokról szólnak, akik csinibabával érkeznek valamely prémiummárka szalonjába. A duma mindig ugyanaz: a barátnőmnek szeretnénk autót, aki persze sportkupéra, kabrióra vágyik.

Megnézik a súlyosan 10 millión felüli modellt, túráztatják a kollégát finanszírozási lehetőségekért, elmennek próbaútra. A szőkeség ragyog, hogy az ő embere igazi gavallér és talpig úr, az értékesítő pedig sejti a felállást. A gavallér egy kiadósat kíván hálni a nővel, amíg tart az eufória a beígért sportautóval. Este hörög a lövészárokban, autóról később szó sincs, az átejtett szöszi meg keres másik barátot, aki újra milliomossá teszi.

Jó nagy THM-et neki!

Hitelre megy, nem baj, ha nincs rá pénz

Hitelre megy, nem baj, ha nincs rá pénz

Hitelre megy, nem baj, ha nincs rá pénz


Ma egyre tájékozottabbak és felkészültebbek az ügyfelek, de pár éve még megeshetett a következő történet: egy idős pár ragaszkodott a jó THM-hez, de fogalmuk sem volt, hogy a THM-et eszik-e vagy isszák. Az értékesítő megmutatta nekik a csomagtartót, mondván annak a másik neve THM, amitől az átvert érdeklődők megnyugodtak és megvették a Renault Thaliát jó nagy THM-mel.

Egy hölgy szép új autója átadásakor megkérdezte az értékesítőt, melyik gombot kell megnyomnia, hogy a kocsija hazavigye. Ezt még a NASA kísérleti járművei sem tudnák, de a szalonban végül rájöttek, hogy az illető a follow-me home funkciót értette félre. A magyarul hazakísérő fénynek hívott megoldás egy ideig felkapcsolva tartja a fényszórókat, hogy ne kelljen sötétben botorkálni a házig.

Lapozás után kiderül, miért nem kapjuk meg a legjobb árat, hiába írtunk minden kereskedőnek


Árháború, ez van

Aranyos történet, de a hétköznapok inkább az árharcról szólnak. Rengetegen úgy gondolják, hogy a netes ajánlatkérést nagy ravaszul minden kereskedésnek elküldve a legjobb árat kapják. Van, aki egyenesen táblázatot küld, amibe az értékesítő beírja az ajánlati árat, ő pedig összesíti az eredményt.

A feléből mennyit enged?

A feléből mennyit enged?

A feléből mennyit enged?


Aki még arra sem veszi a fáradságot, hogy külön levelet írjon és egyetlen e-mail címzettjei közé ömleszti be az összes dealert, könnyen ráfarag. Elég egy körlevél vagy körtelefon és a teljes hálózat azonos összegről küld ajánlatot. Persze a kartell megbukik az első szalonon, amelyet nagyon szorít a darabszám és kiugrik.

Kár fenyegetőzni, hogy “ezt a levelet minden kereskedésnek elküldöm, és ott veszek autót, ahol a maximális kedvezményt kapom”, mert az értékesítőknek ez a sokadik ilyen e-mailjük. A mozgástér behatárolásakor érdemes tudni, hogy egy hárommillióért eladható autón nincs 100 ezer forintnál több árrése a kereskedésnek.

Nem elég a felkészültség, az ár dönt

Nem elég a felkészültség, az ár dönt

Nem elég a felkészültség, az ár dönt


Mivel az árengedmény dönt, 20-30 ezer forintért az emberek Pestről Miskolcra is elautóznak. Ez ma természetes, de nem mindig éri meg, ha szervizbe viszont nem oda hordjuk az autót.

Nem jól van így, de a szervizekben másként állnak ahhoz a tulajhoz, aki náluk vett autót, mint aki a konkurenst segítette a tervszámok elérésében.

Főleg garanciális javításkor romlik az “idegen” autókkal szembeni munkakészség, mert annak költségét az importőr csak hónapokkal később téríti meg a szerviznek.

Mercedest a BMW-snek

A párizsi árán miért nem alkudozunk?

A párizsi árán miért nem alkudozunk?

A párizsi árán miért nem alkudozunk?


A prémiummárkák ügyfelei ugyanúgy megversenyeztetik a márkakereskedőket. Nemrég egy S-osztályra több városban is ajánlatot kért valaki, és persze ott vette meg az autót, ahol a legnagyobb kedvezményt kapta. Ha a cégem venne nekem 28 millióért S 500-ast, a döntés talán nem 1-2 százalék árkülönbségen múlna.

Ha a konkurencia várába kell betörni, akkor elképzelhető további engedmény. Ismerősünk, egy dunántúli Mercedes-értékesítő élénken emlékszik arra az esetre, amikor a három BMW-vel rendelkező családnak adott el egy E-osztályt. Az efféle hódításhoz importőri ártámogatás is elérhető.

Hitelképtelen tömegek

Minden megoldás érdekel

Minden megoldás érdekel

Minden megoldás érdekel


Mára az autóvásárlók között is tágra nyílt az olló, mint a magyar társadalomban úgy általában. Tömegével jelentkeznek teljesen hitelképtelen ügyfelek, akik nem látják be, hogy használt autó is létezik. Nemcsak a takarójukon nyújtózkodnak túl, de a fenekük is pucér – mondja keserűen egy több márkával is foglalkozó értékesítő.

Az érdeklődők jelentős része csak a vételárat, illetve a havi törlesztőt nézi, azt kevésbé, hogy 100 ezer forint megspórolása árán mennyivel gyengébb autóban tölt éveket, vagy mennyit bukik rajta használtan. A másik véglet az ötmillión felüli, akár 15 milliós kocsikat kápéra vásárlók köre, akik minél gyorsabb kiszolgálást várnak. A kettő között egyre vékonyodik a normál vásárlói kör.

A következő lapon ajánlatkérő levelek jönnek, igazán érdemes beleolvasni


Tisztelt Hölgyem/Uram!

X. típusú gépkocsi árai után érdeklődnék metálfényezéssel és kombi felépítménnyel. A lehető legkedvezőbb árra van szükségem, mert a gépkocsit ott van módomban megvásárolni, ahol ezt biztosítják részemre.
Ha használt fiatal és hibátlan állapotban lévő ugyanilyen gépkocsijuk van, talán még jobban érdekelhet, mint az új.
Tisztelettel: X. Y.
 
Üdvözlöm!

A cégem automata öntözőrendszer tervezéssel, és telepítéssel foglalkozik. Amennyiben az Önök cégének van számottevő parkosított területe, és szeretnének öntözőrendszert, cserélhetnénk autóra.
Nekünk új vagy használt autóra van szükségünk. Ha az öntözőrendszer nem haladja meg az autó árát, teljes összegében beszámíthatjuk.
 
Finanszírozási kérelmek:
 
Kívánt típus/modell: SEAT Leon Sport Limited 1.6
Tervezett önerő: 1.800.000 Ft
Futamidő: 60hó
Tervezett havi részlet: 32.500

60×32.500=1.950.000+1.800.000=3.750.000 Ft!  Az autó alapára 4.100.000 HUF.
 
Kívánt típus/modell: Mitsubishi Lancer 1.5 Inform
Tervezett önerő: 10%
Futamidő: 120 hó
Tervezett havi részlet: 20.000 Ft
120×20.000 Ft=2.4 millió+400.000 az önrész. Az autó listaára 3.999.000 Ft
 
Kedves Uram/Hölgyem!
 
Egy Golf iránt érdeklődnék. Milyen feltételekkel tudnám megvásárolni 1.6-os motorral az alapfelszereltséggel? 10 % induló részlettel 120 hónapra mennyi lenne a futamidő?
 
Köszönettel, X.Y. pénzügyi szakértő

Megint árverseny

Tisztelt Márkakereskedő!
 
A közeljövőben tervezem új autó vásárlását. A közép méretű SUV kategóriában (C-Crosser, 4007, Sorento, Outlander) szándékozok venni, így a tárgyban megjelölt autó is a lehetőségek között szerepel.

Az ajánlatukban kérem tüntessék fel:
– a jelenlegi listaárhoz képest a maximális kedvezmény mellett figyelembe vett ajánlott árat,
– a metálfény felárát,
– más, az éves összköltségeket figyelembevehetően csökkentő egyéb akciós kiegészítőt (4db téligumi).
– ha nincs lehetőség integrált cascós hitelre, úgy is érdekel a fenti három kezdőrészlet esetén számolt legkedvezőbb hitelajánlat.
 
Mivel jelen típus esetében is az országban található összes márkakereskedésből kérek most be ajánlatot, ezért kérem, hogy az autó és az egyéb tételek árainál a maximálisan igénybevehető kedvezményeket vegyük már első körben, mert a táblázatos feldolgozás után személyes megbeszélésre csak a legjobb ajánlatokat tevő márkakereskedéseket fogom megkeresni.

Válaszukat és munkájukat előre is megköszönve.
 
Üdvözlettel:

X. Y.

És egy becsületes ember kitárulkozó ajánlatkérése

Tisztelt Márkakereskedő!

Ez egy félig nyílt levél, mely az internetes naplómban is meg fog jelenni, a válaszukkal együtt! Először is köszönettel tartozom a Volkswagen cégnek, hogy életem első autóját hat évvel ezelőtt megvehettem és azóta is használom mindennap. Sosem voltam nagyigényű és nagypénzű, talán mondhatnám magamat egyszerű vidéki embernek is, habár életkörülményeim lehet, hogy nem átlagosak.

Nem örököltem, nincsen kiugróan magas fizetésem, hatványozottan magas üzleti kapcsolataim, nincsen dörzsölt tettvágyam az emberek becsapásához és szerelemből, nem érdekből házasodtam. Pest közelében élek egy mobilházban (olyan mint a lakókocsi, csak nagyobb, összkomfortos, de egytengelyű, két kerekű) a feleségemmel, újszülött kislányommal, a kutyámmal, Joghurttal és a lovammal. Autómat hat éve részletre vettem és tisztességgel kifizettem, de most, hogy megszületett a lányunk és tervezünk újabb csemetét is, bizony a Polo kicsi lett.

Sajnos a nyomasztó és nagy lehetőségeket ígérgető reklámokból kinőttem már, és kevéssé hiszek az olcsón jót történetekben, valamint belefáradtam, hogy ha valamit szeretnék venni, nekem kell rohangálnom az üzletek között, nem pedig ők keresnek és várnak tárt karokkal, hogy vásároljam a portékájukat. Sajnos a sok között elveszett az érték.

Nem kertelek tovább, keresek Caddy Kombi 1.4 Benzin típusút vagy más Caddyt, 100 ezer kilométernél nem többet futottat 3 millió forint alatt, autóbeszámítással, és szívem szerint kedvezménnyel. Természetesen álmodok új Caddyról is, de jelenleg ez számomra megfizethetetlen.

Valamint, ha jutányos áron, kedvezményesen, rendkívüli akcióval hozzájuthatnék egy Caddyhez, hajlandó volnék reklámozni cégüket, úton-útfélen hirdetni, hogy nem csak a rideg, pénzhajhász kereskedés létezik, hanem a cég mögött emberek is vannak, akik embereknek árulnak autót és ezt megírni a médiának, elmesélni a közeli távoli ismerőseimnek és boldogan használnánk az autót, amíg meg nem halunk.

Üdvözlettel:

X. Y.