Audi Q7: a nagyság kedvéért 1

Audi Q7: a nagyság kedvéért

Négykerék-hajtásban az Audi verhetetlen. Vagy legalábbis az egyik legjobb a témában. Terepjárója viszont eddig nem volt. Hiába alázta meg terepen a Mercedes ML-eket és a BMW X5-ösöket az allroad quattro, ez Amerikában nem volt elég. Az Audinak is kellett egy nagydarab terepjáró, egy SUV.

A Q7-es igen testes járgány. 5 méternél is hosszabb, tengelytávja meghaladja a 3 métert. Épp ezért lehet akár hét üléssel is felszerelni, amit például a Volkswagen Touareg vagy a Porsche Cayenne nem tud.

Ha már itt tartunk, érdemes e két autó és a Q7-es rokonai kapcsolataira is fényt deríteni. A Volkswagen Touareg és a Porsche Cayenne közel állnak egymáshoz, ha feltétlenül rokoni szálakkal kívánjuk ezt ábrázolni, kétpetéjű ikreknek tekinthetők. Technikájuk java közös, félig-meddig egy gyárban is készülnek, a motorkínálatban is felfedezhető hasonlóság. Az Audi Q7-es viszont a család kései sarja, új apuka nemzette, csak az anyjuk azonos.

Terepjáró

Fixa ideám, hogy ezeknél a terepjáróknál a terepjárási képesség huszadrangú probléma. Úgysem mennek vele a kedves tulajdonosok valódi terepre, csak a tudat és a fotók kedvéért kell minél komolyabb terepjárót építeni.

A quattro hajtás automatikusan osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely kerekei között, hátulra 60, előre 40 százalék juthat a jóból. Ettől enyhén hátsókerék-hajtású reakciókat tud mutatni az autó, ami bizony nagyon jó! A Q7-es 4×4-es rendszere nagyon komoly. A független kerékfelfüggesztés legtöbb eleme alumíniumból készült, ami a rugózást javítja.

Rögtönzött próba elé állították a Q7-eseket, egy építkezési területen kialakított, mély gödrökkel tűzdelt pályán kellett keresztülmenni. Az nem derült ki, hogy a vezetők ügyességét mi alapján pontozták, de végig bent ült egy tréner, és miközben dirigált, valamit írogatott. Aztán a végén kihirdették, hogy harmadik lettem. Hurrá! Az ezt tanúsító emléktárgy csatolva.

Bazi nagy

Amerikai mércével mérve is full size SUV-nak számít a Q7-es. Iszonyatos méretű jármű, ami egyáltalán nem látszik rajta. Nem néz ki dromedárnak, mert a küszöb világosabb fényezésű, mint az ajtó és a lemezek. Ezzel és a tetőívvel lehetett csökkenteni a fémtömeg durvaságát.

Akár heten is elférhetnek a Q7-esben, ha nagyon akarják. Lelkünkre kötöttét, hogy a leghátsó ülésekre ne úgy tekintsünk, mint teljes értékű helyekre. Ide inkább gyereket illik ültetni, felnőtt nem fér el kényelmesen. Egyterű-trükk, hogy az üléseket össze lehet csukni, így teremtve nagyobb helyet az egyéb holmiknak. 5 üléssel 775 liternyi lomnak jut hely.

Árak, motorok

Most még csak kétféle motorral kapni a Q7-est. A 3.0 literes dízel 500 Nm-t és 233 lóerőt tud, két lóerővel többet, mint a BMW hasonló méretű motorja. A remek dízellel és teljes felszereltséggel 14,2 millió forint az autó ára. A 4.2 FSI sajnos kisebb érdeklődésre tarthat számot, pedig ezzel a V8-as benzinmotorral lenne az igazi a Q7-es, de a 13 literes gyári átlagfogyasztás nem sok jót sejtet, hiába 100 literes a tank. Ezzel a 350 lóerős motorral az alapár is más dimenziókat nyit meg, ilyen autót majd 20 millió forintért kapni.