Telis-tele van műszaki újdonságokkal az új Mercedes S-osztály, amelyben királyi kényelemben lehet utazni. Ám jó ideje a vevők nemcsak kényelmes suhanást, de gyorsaságot és erőt is várnak a luxuslimuzinoktól. A Mercedes az új modellből is elkészítette az AMG változatot. A 2006 januárjában Detroitban debütáló modellel a gyár kifogja a szelet a tuningcégek vitorláiból is.

Az autó orrába ugyanis a Maybach 57 S modellnél megismert 6.0 literes motor került, de kissé áthangolva. A motor nem teljesen új, hiszen az előző S65 AMG-be is ezt a motort szerelték, de készült vele SL illetve CL is.

A 12 hengeres blokkot két turbófeltöltő látja el levegővel, ennek eredményeként 612 lóerő szabadul fel 4750-es fordulatszámnál. De a vevőknek nem kell ennyire pörgetniük a motort, hiszen a feltöltők áldásos hatása miatt 2000 és 4000 között 1000 newtonméter a maximális nyomaték!!! Ezzel továbbra is a világ legerősebb széria limuzinja az S65 AMG.

Hihetetlen, de ahogy a gép elhagyja az alapjárati fordulatot, már percenkénti 1000-es fordulaton 570, 1500-nál pedig már 750 newtonméter nyomaték várja a vezető parancsát. Egy új fejlesztésű WRC raliautó hozzávetőleg 600-650 newtonméter nyomatékot tud. Bár már az elődben is szerepelt a kézzel épített motor, így is meghökkentő a tudása, hiszen az autó képes 4,4 másodperc alatt elérni a 100 km/órát. 0-tól 200-ig is versenyautós lendület viszi az S-t, ez alatt csak 13,3 másodperc telik el. Az autó végsebességét 250 km/órában adták meg, de az elektronikus leszabályozást némi felárért már az AMG is eltávolítja, éppen ezért a kilométeróra utolsó jelzése 360-nál van.

Ahogy a motor, úgy a váltó is az elődből érkezik, így az továbbra is csak ötfokozatú, szemben az új hetes váltókkal. Vélhetően a gyár nem akart feleslegesen pénzt költeni egy új váltó kifejlesztésére, ami képes elviselni a borzasztó nyomatékot, amikor már van egy készen. A fokozatválasztókar azonban itt is a kormány mögé került. Hasonlóan az új S-osztály többi modelljéhez, az AMG változatban is légrugós a kerékfelfüggesztés. Ezúttal azonban már az “Active Body Control” második generációját alkalmazták, amely méginkább képes megakadályozni a karosszéria dőlését, ha a vezető forszírozott tempóban autózik, de a kényelemről is gondoskodik.

Világújdonság az S65 AMG fékrendszere, elöl ugyanis kettős rendszerű féknyerget alkalmaznak, amely a fix és az úszónyerges fékek jó tulajdonságait egyesíti magában. Elöl 390, hátul 365 milliméteres lyuggatott féktárcsákat alkalmaznak, amelyekkel nemcsak rövid fékút produkálható, de a folyamatos fékhatás és a jó adagolhatóság is megoldott. Az első tárcsák csak 19 colos felni mögött férnek el, így a szériában 19-es tárcsákon elöl 255/40 ZR 19, hátul 275/40 ZR 19-es abroncsok vannak.

A felnik mellett több új elemmel is gazdagodott az AMG modell, egyedi lökhárítókkal és küszöbspoilerekkel teszik sportosabbá a karosszéria formáját. A hagyományos modellekkel szemben itt krómkeretes kerek ködlámpákat alkalmaznak. Hátul a négy ovális kipufogóvégről lehet felismerni a típust, de ezek nem csak látványelemek, hanem komoly hanghatással is bírnak.

Amint a vezető kinyitja a kocsi ajtaját, a központi képernyőn egy AMG logo jelenik meg. Az utastérben egyébként továbbra is a luxuskivitel a jellemző, nem lett spártaibb a sportváltozat belseje sem. Persze valamivel több alumíniummal találkozhatunk, illetve az üléseket és a kormányt is az AMG tervezői alakították ki. Az új 911-es Porsche után az S65 AMG-ben is stoppert találunk. A Racetimer funkció az autó menüjéből hívható le, és elsősorban versenypályára tervezték. A rendszer megmutatja az aktuális köridőt, eltárolja a legjobb kör eredményét, az átlag és a csúcssebességet valamint a pálya hosszát is.