2005 februárból szigorú önkorlátozással és hosszas mérlegelést követően öt anyagot választottunk be a legfontosabbak közé.

Kisautók biztonsága

Itthon szökőévenként látni csak olyan törpeautókat, amilyeneket az Aixam és a Ligier is gyárt. Ennek ellenére is érdekes, hogy egy törésteszten milyen eredményt érnek el. Az ADAC egy Renault Twingót és egy meg nem nevezett típusú törpejárművet választott az ütközési teszthez. Bár az autókat csupán 40 km/órával csapták egymásnak, a törpeautó rettenetesen összetört, védelmi képessége katasztrofálisan gyenge.

Csutkára, hóban, meztelenül

Tahóság festői havas utakon idegromboló zajt csapni egy motoros szánnal? Igen, de mit csináljunk, ha a hómobil a gépesített örömszerzés egyik csúcsa. A motoros szánon megvadul az ember, üvölt a kétütemű, vad a gyorsulás, a harc a géppel mind olyan élmény, ami után jóleső fáradtsággal lazíthatjuk fel a vízburkot agysejtjeink körül. A motoros szánokat bemutató cikkből az is kiderül, hogy van, aki meztelenül pattan nyeregbe és a leggyorsabb gépek 200 felett hasítanak a télben.

30 éve 3-as BMW

A következő kiválasztott komoly versenyben volt a 15 éves Mercedes-Benz 190 EVO II-t bemutató anyaggal. A tinédzsereknek még van idejük, ezért végül a 30 éves 3-as BMW lett a befutó. Az 1975-ben bemutatott E 21-es BMW mindannyiunk kedvence. A cikkhez Hamar Balázs nyakig merült a gyári archívumba, hogy a minél több képen gyönyörködhessünk a klasszikus sportlimuzinban.

Milliárdosok Suzukiban

Ha az ember milliárdos vagy miniszterelnök, valószínűleg nem sokszor ül Suzukiban. Gyurcsány Ferencre mindkettő igaz, ezért Nagy Gergő ritka pillanatban örökíthette meg őt a Suzuki gyárban. A miniszterelnök egy másik milliárdos, Osamu Suzuki társaságában vezette le a gyártósorról az új Swiftet, amely alaposan átrendezte a magyar autópiacot.

Sörnyitó szériában

Amikor az első Golf GTI 1976-ban megjelent, bizony a szerkesztőség legkorosabb tagja sem rázta még a csörgőt. Talán ezért is volt olyan nagy élmény, mikor a nekünk kimaradt sportmodell utódát átvehettük tesztre. A Golf V GTI-ben tetszett a kockás üléshuzat, a fedélzeti sörnyitó és persze a rajtprogram is, amivel induláskor kulturált gumifüst szállt fel.