Porsche Turbo - Előbb mint a gyári

GTR 650 Avalanche néven mutatkozott be a német Gemballa cég legújabb modellje. A leonbergi cég egy egyszerű problémát oldott meg, vagyis, hogy a 997-es sorozatból nem mutattak be Turbo-t. Miután a cégnél amúgy is szinte újjászületnek az autók, most is viszonylag könnyen orvosolták a helyzetet, saját fejlesztésű motorjukat ültették egy 997-es kasztniba.

A 3,6 literes boxer 650 lóerős, azaz jóval többet tud, mint amire a gyári változattól számítani lehet. De nem is ez az igazán lehengerlő, hanem a 820 newtonméteres forgatónyomaték. A 997-es jelenlegi csúcsváltozata a Carrera S motorja 400 Nm-t tud. Ennek fényében nem is meglepő, hogy a gyártó 100-ra gyorsulást nem is ad meg, elég azt tudni, hogy nulláról 200-ra mindössze 11,2 másodperc alatt gyorsul az Avalanche. Az autó végsebessége 335 km/óra.

Lassulásnál is versenyautós teljesítményre számíthat a vevő, miután 380 milliméteres féktárcsák és nyolcdugattyús féknyergek kerültek a járműre. Ezek felszereléséhez nem akármekkora felnik kellenek, de nincs hiba, mert 19 illetve 20 colos keréktárcsákkal szállítják az autókat. Utóbbi esetben elöl 245, hátul 325 milliméter széles gumikkal.

A betonkeményre hangolt futómű mellett a megrendelőknek lehetőségük van bukócsövet is rendelni az Avalanche-hez, ha versenypályán szeretnék használni kedvencüket. Az autó egyik gyenge pontja lehet ezúttal a túlzott teljesítmény, emiatt ugyanis szinte teljesen szétlyuggatták a karosszériáját, ami nem biztos hogy bejön a letisztult vonalvezetéshez szokott Porsche vevőknek.

A hagyományos vízhűtő mellett ugyanis három intercooler is csatlakozik a motorhoz, a kiegészítő olajhűtőkről már nem is szólva. Mindamellett a lökhárítókat , a küszöböket a fékek jobb hűtésért “nyitották” fel. A karosszériát azonban úgy formázták, hogy nem csak több hűtőlevegőt, de nagyobb leszorítóerőt is termeljen.

Belül is versenyautós kivitel fogadja a tulajdonost, két versenyülés, sportkormány és alumínium pedálsor várja a száguldani vágyókat. Ha valaki az elsők között akar turbós 997-essel autózni, annak gazdagnak kell lennie, miután Uwe Gemballa megkéri az árát, potom 240.000 euróért bárki hozzájuthat az álomautóhoz.