Plusz 100 lóerő benzinből

A Nissan Z sorozatának korábbi autója, a 300 ZX nemcsak 3,0 literes szívó, hanem duplaturbós változatban is kapható volt. Most az utód, a 350Z csak feltöltő nélküli változatban kerül az utcára. Bár a 350-es tudja azt, amit a ZX Twin Turbo tudott (280 LE), ám ez nem riasztja el az embereket attól, hogy felturbózzák járművüket.

Az ausztrál APS cég teljesítménycsomagjában a két Garrett feltöltő mellett új töltőlevegő-hűtő, benzinpumpa, injektorok és szívócsövek is szerepet kaptak, de kicserélték a vezérműtengelyt és a szeleprugókat is. Magától értetődő, hogy a gyári kipufogó is távozott, helyét 2,5 colos csövekből készített rendszer vette át. Felkészülve a nagyobb terhelésre, a dugattyúkat és a hajtókarokat is lecserélték.

Komoly hangsúlyt fektettek az új motorvezérlő program megírására, mert a motort 109-es versenybenzinhez optimalizálták. Ennek alkalmazása, mintegy 100 lóerővel növelte a tuningolt V6-os teljesítményét.

Az átalakítás eredménye 600 lóerő és 813 newtonméter nyomaték. A megduplázott teljesítmény erősebb kuplungot tett szükségessé. Ezek után már nincs gond a Nissan tudásával, az autó kevesebb mint 11 másodperc alatt lenyomja a negyedmérföldes vizsgát.

Bár a 350Z-re gyárilag felszerelt Brembo fékek az utcai autók között a legjobbak között vannak, ide több kellett. Elöl ezért 330 milliméter átmérőjű AP Racing féktárcsák és a hozzájuk tartozó négydugattyús féknyergek lassítanak. Hátul csak a féknyergeket és a betétet cserélték ki, viszont mindenütt újak a fékcsövek.

Teljes átalakításon ment át a Nissan felfüggesztése, a rugókat, a lengéscsillapítókat, a stabilizátorokat és a toronymerevítőket is kicserélték. A gokartozásért ezután már nem kell külön fizetni. Ehhez hozzájárulnak az elöl 245/35-ös, hátul 285/35-ös abroncsok, amiket többrészes, 19 colos felnikre szereltek.

Nemcsak a keréktárcsák dobják fel a 350-es megjelenését, hanem a karosszériát is csinosabbá tették. Az első spoilert kivéve az összes új elem karbonból készült, így a motorháztető, a küszöbspoiler és a hátsó szárny is.