Szériában 320-szal

Nem hiába lett az Év motorja a BMW V10-ese. Az 507 lóerős erőforrás gyönyörűen szól és játszi könnyedséggel bánik a karosszériával. A széria M5
gyorsulása mellé “csak” 250 km/órás végsebesség társul, az elektronika közbeavatkozása miatt, de a gyári sajtóanyag 300 feletti végsebességről regél.

[bekkep]A Hamann-Motorsport kiiktatta a tiltást és úgy is kipróbálta a csúcs ötöst. Az 1690 eurós (430 000 forint) beruházás után a BMW 327 km/órás sebességgel száguldott. Akiknek ez nem lenne elég, azoknak is akad gyógyír a bajukra. Ekkor lépnek be a képbe a Hamann motorspecialistái. Az AC Schnitzer és a Hartge mérnökei is megtették a magukét, de itt adják a legtöbbet.

Mintegy 10 ezer euró (2,5 millió forint) befizetése után a tízhengeres blokk 603 lóerőt tud. A motor maximális forgatónyomatéka 520-ról 574 newtonméterre emelkedett. Ehhez speciális kipufogókönyököket, sportkatalizátorokat, csöveket és kipufogódobokat terveztek. Ezeken kívül a motorvezérlés programját is átdolgozták. Ergo, a BMW mérnökei a tartósság és csendesség oltárán feláldoztak majd 100 lóerőt.

Azt egyelőre nem tudni, mit is tud a tuningolt M5, de lassabb biztos nem lett. Nem is meglepő, hogy a fékeknél is változtattak, 380 milliméteres lyuggatott féktárcsák kerültek előre, amelyeket nyolcdugattyús féknyergekkel, speciális fékcsövekkel és fékfolyadékkal szereltek. Kanyarban is gyorsabb lesz a kocsi, miután az új rugókkal elöl 30, hátul 25 milliméterrel alacsonyabbra került a karosszéria.

[bekkep]Ám ennél is laposabbnak tűnik az autó az új spoilerekkel. Elöl a gyári lökhárítóhoz rögzítettek egy szárnyat, hátul egy spoiler került a csomagtérfedélre, alul pedig diffúzor trónol. Ezek, bár látványosak, de a szélesebb abroncsokhoz hasonlóan csupán egyetlen céljuk van, hogy javítsanak az autó stabilitásán, azaz még jobban kitolják a határait.

Ötféle felni közül mazsolázhatnak a vevők, 19 és 21 col közötti méretekben, de már a legolcsóbb, egyrészes garnitúra is 3400 euróba (860 000 forint) kerül. Jóval többet kostál a csúcsváltozat, ami 9,0×21 illetve, 10,5×21 colos méretben kerül az autóra. Ennél már végképp jól jön, hogy lopásbiztos, zárható középrésszel szereli felnijeit a Hamann.

Az utastérben a műszerfal és a középkonzol karbonborítása teremt versenyautós hangulatot, amit remekül kiegészítenek az alumínium elemek a pedálokon és a kézifékkaron. Az utasoknak pedig rendelni lehet DVD-lejátszót vagy játékkonzolt.