Ismét egy brutális erőgép szabadul az utakra, mert a Hartge a BMW M GmbH V10-esét építette be egy hármas karosszériájába. Ezzel az összeállítással könnyedén verhető lesz a jövő ősszel érkező M3 is, amelyben valószínűleg 400 lovas V8-as lesz.

[bekkep]Az M5/M6 párosban bemutatott 5.0 literes V10-es szériában sem szerény, hiszen 507 lóerős. Ezzel azonban nem elégedtek meg a Hartge mérnökei és némi átalakítással 550-re emelték a teljesítményét. A motor forgatónyomatéka 520 newtonméter lett.

Nagyszerű akusztikai élménnyel gazdagodik, aki hallhatja a Hartge V10-esét, amelynél a motor szimfóniájához csatlakozik az új sport-kipufogórendszer is. A vevők választhatnak ovális vagy kerek végeket a sportdobokhoz.

A hétsebességes szekvenciális váltóval szerelt H50 V10 a sebességkorlátozó elektronika kiiktatása után könnyedén lépi át a 300-as határt, végsebessége 320 km/óra. Ez azonban nem megy olyan simán, mert bár sokat dolgoztak az E90-esen a gyári mérnökök, ilyen sebességre nincs még felkészítve.

[bekkep]Éppen ezért új, kőkemény lengéscsillapítókkal és sportrugókkal vértezték fel a hármast. A tapadásért elöl 245/30-as, hátul 285/25-ös abroncsok felelnek. Ezeket többrészes 20 colos felnikre szerelik. A nagyobb leszorítóerőt átalakított első lökhárító és egyedi hátsó szárny biztosítja.

Korábban is létezett hasonló kreáció a Hartge és a Racing Dynamics kínálatában is, ám akkor az M3-as változatokba V8-as erőforrás került. Bár a jelenlegi modell a limuzinra épül, de a 3-as kombihoz és a hamarosan érkező Coupéhoz is megvehető lesz az M5 motorja.