2002 nyara óta a Brabus nem csak kiegészítőket gyárt a smart járművekhez, de Bottropban készülnek el a “kisautó” csúcsváltozatai is. A forfournál ez 177 lóerős 1,5-ös, turbómotorral szerelt járgányt jelent.

[bekkep]Az Esseni Motor Show-ra a DaimlerChrysler egy ennél is különlegesebb járművet szeretett volna, amit a Brabusnál örömmel megépítettek. Egyelőre nem beszélnek arról, hogy az autó szériagyártásba kerülne, de egyes elemei feltűnhetnek a Brabusnál.

Nem kevesebb, mint 210 lóerőre növelték az 1,5-ös, négyhengeres teljesítményét a koncepcióautóban. Mindamellett a motor forgatónyomatéka 2500-4500-as fordulatszám között végig 300 newtonméter.

Papíron jól mutatnak a számok, de a közúton csak látványos gumifüstölést produkálna az autó, éppen ezért önzáró differenciálmű került a váltóba. A karbonlátványú 17 colos felniken pedig nagyon puha keverékű gumikat alkalmaznak. A gyorsabb váltásért átalakították a mechanizmust is, az ötsebességes szerkezet karja rövidebb úton jár.

[bekkep]Ezzel együtt 6,5 másodperc alatt képes 100-ig gyorsulni a tanulmányautó, végsebessége 235 km/óra felett van. Versenyautós lett a fékrendszer is, amelyben nem csak az első tárcsákat cserélték nagyobbra (308 mm), de a féknyergek mellett a főfékmunkahengert is leváltották.

Sőt a pilóta a precízebb vezetésért illetve a teljesítmény-csökkenés elkerülése érdekében akár a kormány szervorásegítését is kikapcsolhatja.

Kívül-belül valódi versenyautó a Brabus smart Concept, mindent kihagytak, ami nem szükséges, és mindent a jobb “köridő” eléréséhez igazítottak. Ezért került a kocsira a tetőspoiler, és a már kisebb sebességnél is hatékony méretes diffúzor. A motorháztetőn kialakított szívórészen keresztül közvetlenül az intercoolerre terelik a levegőt.

A bukócsővel védett utastérben két versenyülés, és ötpontos biztonsági övek várják a versenyzőket. A kormányt és a műszerfal elemeit Alcantarával borították, de használtak kevlárt is. Ahogy a valódi versenyautóknál, a gyújtást egy kapcsolóval lehet ráadni, a motor gombnyomásra indul.