[bekkep]Ki gondolná, hogy az Audi arculatát polírozó reklámkampány zenéjét egy honfitársunk írta? Márpedig ez a helyzet, a Q7 reklámdalát Leslie Mandoki, azaz Mándoki László szerezte. Az Audi és a hazánkból 1975-ben disszidált zenész azonban ennél többre is vállalkozott.

Mandoki feladata egyfajta zenei arculat kialakítása volt, amely az Audi globális imidzskampányainak része lehet. Ennek csak egy szelete a Streets of tomorrow című dal Carla Vallet előadásában, amely a cikk megnyitásakor hallható, ha felcsavarják a hangerőt.


Ez a dallamvilág a hirdetéseken kívül az autószalonokon is megjelenik az Audi standon, de nem egységesen, hanem az adott típusokhoz igazítva. Az A4 Cabriolet mellett például az alapdallam kicsit nyáriasabbra, könnyebbre vett színezettel szólal meg.

Nemrég alkalmunk nyílt beszélgetni Leslie Mandokival, aki elmondta, hogy nem a zene megírása tart sokáig. Ehhez elég kieveznie a Starnbergi tóra és ott a kenuban megszületik az ötlet.

Leslie Mandokit arról is megkérdeztük, kiből lehetne magyar világsztár. Ő elsősorban Király Lindát tartja esélyesnek erre, mert nagyon szép a hangja, csinos és persze tud angolul. Egyszer Mandokiék is megkeresték őt telefonon, de amikor a menedzsmenttől azt a választ kapták, hogy először foglalják össze írásban a terveket (az akkor még titkos projektről) és addig nem tárgyalnak semmiről, akkor Leslie Mandoki inkább keresett más fiatal, csinos, szép hangú énekesnőt.

Mandoki úgy gondolja, hogy az ő cégétől érkező megkeresésre Lionel Richie sem mondja azt, hogy először írják meg neki, kik ők és mit is akarnak, mert vállalkozása a világban elért egy bizonyos tekintélyt.

[bekkep]Mandoki ezt nem panaszként mondta, a példával inkább azt érzékeltette, hogy itthon őt nem ismerik. Arról sem sokan tudnak, hogy a magyar disszidensé az egyik legkomolyabb hangstúdió egész Európában. A cég referencialistáján ott szerepel Al Di Meola, a No Angels, Phil Collins, DJ Bobo, Placido Domingo és a mézes torkú Karel Gott is.

Leslie Mandoki – Itthon ő sem világhíres

[bekkep]A magát visszatérően pesti srácként jellemző Leslie Mandoki 1953-ban született Budapesten. A Zeneakadémián dob és ütőhangszeres tanulmányokat folytatott, és a JAM nevű rockjazz zenekarral szép sikerek elé nézett, de zenéjüket elutasította az államszocialista diktatúra kultúrpolitikája.

Mandoki két barátjával 1975-ben szökött nyugatra. A disszidálás után Németországban telepedett le, ahol dobosként elismert stúdiózenész lett, majd a zeneipar másik szeletében is eredményesnek bizonyult: frontemberként 1979-től nagyot domborított a Dzsingisz kán című dallal. A világsiker után a slágerrel járó pénzből önállósíthatta magát és hangstúdiót alapított. Míg itthon zeneipari mogulként alig ismerik Leslie Mandokit, Németországban egészen más a helyzet. A német szórakoztatóipari szereplők például őt kérték fel lobbistának érdekeik képviseletére.

Cégének az is feladata, hogy befuttatható tehetségeket kutasson fel. Ha a világ több pontján kutató munkatársai nagyon ígéretes talentumra bukkannak, akkor Mandoki személyesen is odarepül meghallgatni az illetőt. Emiatt Londonban és Los Angeles-ben is megéri fenntartani egy-egy lakást bajorországi otthona mellett.

Az autókról Mándoki László csak szűkszavúan nyilatkozott. Elmondta, hogy több kocsija is van, és nem egy gyárnak megtiszteltetés, ha autóival jár. Az autóparkból csak a kedvencét nevezte meg, ami jelen állás szerint egy 12 hengeres Audi A8 6.0 quattro. Ezt az ember elsőre kétkedve fogadja, de higgyék el, nem szorul rá, hogy hízelgésből fényezze egyik megrendelője termékeit. A 22 évesen a vasfüggöny mögül, üres zsebbel dobbantó Mandoki erre régen nem szorul rá.