A Maybachtól átvett formai megoldásokkal az új S-osztály a 20. század első felét idézi, amikor még ló vonta hintók rótták az utakat és az autókhoz is sofőr dukált. Eleganciája ellenére a tuningolók nem átallották kezelésbe venni, a Brabus után most a Carlsson is leleplezte alkotását.

[bekkep]Szemben a bottropiak brutális erőgépével, a Carlssonnál elsőként az S 500-ast dolgozták meg. Nem végeztek komoly átalakítást a V8-ason, egyelőre megelégedtek a motorvezérlő elektronika és a kipufogórendszer cseréjével. A négy ovális véggel készülő sportkipufogódobok felszerelése után a fékpad 435 lóerőt mutatott (az eredeti: 388 LE).

Hasonlóan emelkedett a gyári 530 newtonméteres forgatónyomaték is, immár 600 newtonmétert ad le a motor 2800-4800-as fordulatszám tartományban. Az autó 293 km/órás végsebességet ér el. Javítottak a gyorsuláson is, a CK50-es mutatója 5,1 másodperc alatt szalad végig a 0-100-as távon.

Szeptemberben a Frankfurti Autószalonon mutatta be új, 11 küllős, 3 részes felnijét a cég. A kovácsolt alumínium tárcsák amellett, hogy kellően erősek, a hagyományos könnyűfém felniknél 50 százalékkal könnyebbek.

[bekkep]Az S-osztályhoz ezekből 21 colosat ajánlanak, rajtuk elöl 255/30 illetve hátul 285/30-as gumikkal, persze rendelhetők más felnik is.

Ehhez a kerékgarnitúrához már a látvány miatt is kell a Carlsson C-Tronic futóművezérlés, különben eléggé holdkomposan mutat az autó. A légrugós futóművel a C-Tronic az eredeti beállításokhoz képest 30 milliméterrel alacsonyabbra süllyeszti a karosszériát, ami jelentős javulást eredményez a stabilitás terén is.

A száguldáshoz kissé átszabták az S ruháját is, elöl egy kis spoiler húzza az úthoz a kocsi orrát, hátul egy diffúzor teszi meg ugyanezt az autó farával. Az utastérben Alcantara huzatra illetve különleges bőrök alkalmazására költhető el sok-sok pénz, de rendelhető légzsákos sportkormány is.