Már nem csak érzelem
Már nem csak érzelem

Már nem csak érzelem

Már nem csak érzelem

Már nem csak érzelem
Már nem csak érzelem 29
Érezhetően javult az összeszerelés minősége, a helykínálat elöl-hátul jó
A kategória egyik legmerevebb karosszériája és 7 légzsák jár a 159-eshez
Érezhetően javult az összeszerelés minősége, a helykínálat elöl-hátul jó
/Alfa/159/Gyari/34.jpg
Már nem csak érzelem 34
Már nem csak érzelem 35
Már nem csak érzelem 36
Már nem csak érzelem 37
Már nem csak érzelem 38
Már nem csak érzelem 39
Már nem csak érzelem 40
Már nem csak érzelem 41
Már nem csak érzelem 42
Már nem csak érzelem 43
Már nem csak érzelem 44
Már nem csak érzelem 45
Már nem csak érzelem 46
Már nem csak érzelem 47
Már nem csak érzelem 48
Már nem csak érzelem 49
Már nem csak érzelem 50
Már nem csak érzelem 51
Már nem csak érzelem 52
Fotó megosztása:
Az új 159-es az első tagja annak a négy modellnek, melyek 2006 év végig jelennek meg az Alfánál. Azt ígérik, ezek az autók igazi minőségi áttörést hoznak az olasz autógyártónak. A 159-est kisvártatva követi a nemrég próbált Brera, majd ennek nyitott változata a Spyder, valamint a 159 Sportwagon.

Jelentős méretnövekedésen ment keresztül a 159-es, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy emberi méretű felnőttek is elférnek egymás mögött. Szerencsére a méretnövekedés nem tett kárt a sportos vezethetőségben, ebben a 159-es magasan a kategória élvonalába tartozik. A nemzetközi összehasonlító tesztekben rendre felülmúlta német konkurenseit az Alfa.

A motorpalettát három benzines és három dízelmotor alkotja. A benzinesek mindegyike új, a leggyengébb, az 1,9 JTS 160 lóerővel és 190 newtonméterrel, ezt a 185 lóerős 2,2-es, és a 260 lóerős 3,2-es követi.

Utóbbi már nem a régi motor: a Holden 3,2-es blokkjára épített egy új motort az Alfa. Ez a 3,2-es a nemzetközi menetpróbán szerzett tapasztalatok alapján kifejezetten passzol ehhez a sportos limuzinhoz.

Az 1,9 JTS olyan, amilyennek egy belépőmodellnek lennie kell. Lehet vele haladni, hozzá is jár a hatsebességes kézi váltó, viszont nyomatékszegény, és nem adja át igazán az Alfa érzést.

A dízelek között a 8 szelepes 1,9-es JTD a leggyengébb a maga 120 lóerős teljesítményével, őt a már sokat dicsért 16 szelepes, 150 lóerős követi. A csúcs a 200 lóerős 2,4 JTD. Utóbbi a 3,2 benzinessel egyetemben csak év végén kerül gyártásra, így ezekkel a motorokkal jelenleg még nem kapható az autó.

A 3,2-es kizárólag összkerék-hajtással készül majd, ami a 2,4 JTD-hez opcióként választható. Alapból hatsebességes kézi váltó jár minden modellhez, az erősebbekhez később hatsebességes automata, a 2,2 JTS-hez pedig szintén hatfokozatú robotizált váltó rendelhető.

Az Alfa 159 nem nevezhető különösebben olcsónak! A vezérképviselet arra törekedett, hogy a prémiumszegmenshez igazítsa árait, de erősebb belépőmotorral és jobb felszereltséggel kívánja a 159-est előnyösebb helyzetbe hozni.

Egyelőre csak a legjobb Distinctive felszereltséggel kapható a 159-es. 5 ezer forint híján 7,8 millió a legolcsóbb 1,9-es JTD dízel, ezt a 200 ezer forint felárral a 1,9-es JTS követi. A középső dízel 8,2, a benzines 8,75 millióba kerül. A jövőre érkező 3,2-esért 12 milliót, a 2,4 JTD-ért 10 millió forintot kell majd fizetni ezen a felszereltségi szinten.

3 év vagy 120 ezer kilométer erejéig a szervizkönyvben előírt összes kötelező javítás költségét és munkadíját átvállalja az Alfa Romeo, így erre biztosan nem kell költenünk, ha a 159-es mellett döntünk. A szervizköltség átvállalása a kopó alkatrészekre nem vonatkozik.