Már nem csak érzelem

Az új 159-es az első tagja annak a négy modellnek, melyek 2006 év végig jelennek meg az Alfánál. Azt ígérik, ezek az autók igazi minőségi áttörést hoznak az olasz autógyártónak. A 159-est kisvártatva követi a nemrég próbált Brera, majd ennek nyitott változata a Spyder, valamint a 159 Sportwagon.

Jelentős méretnövekedésen ment keresztül a 159-es, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy emberi méretű felnőttek is elférnek egymás mögött. Szerencsére a méretnövekedés nem tett kárt a sportos vezethetőségben, ebben a 159-es magasan a kategória élvonalába tartozik. A nemzetközi összehasonlító tesztekben rendre felülmúlta német konkurenseit az Alfa.

A motorpalettát három benzines és három dízelmotor alkotja. A benzinesek mindegyike új, a leggyengébb, az 1,9 JTS 160 lóerővel és 190 newtonméterrel, ezt a 185 lóerős 2,2-es, és a 260 lóerős 3,2-es követi.

Utóbbi már nem a régi motor: a Holden 3,2-es blokkjára épített egy új motort az Alfa. Ez a 3,2-es a nemzetközi menetpróbán szerzett tapasztalatok alapján kifejezetten passzol ehhez a sportos limuzinhoz.

Az 1,9 JTS olyan, amilyennek egy belépőmodellnek lennie kell. Lehet vele haladni, hozzá is jár a hatsebességes kézi váltó, viszont nyomatékszegény, és nem adja át igazán az Alfa érzést.

A dízelek között a 8 szelepes 1,9-es JTD a leggyengébb a maga 120 lóerős teljesítményével, őt a már sokat dicsért 16 szelepes, 150 lóerős követi. A csúcs a 200 lóerős 2,4 JTD. Utóbbi a 3,2 benzinessel egyetemben csak év végén kerül gyártásra, így ezekkel a motorokkal jelenleg még nem kapható az autó.

A 3,2-es kizárólag összkerék-hajtással készül majd, ami a 2,4 JTD-hez opcióként választható. Alapból hatsebességes kézi váltó jár minden modellhez, az erősebbekhez később hatsebességes automata, a 2,2 JTS-hez pedig szintén hatfokozatú robotizált váltó rendelhető.

Az Alfa 159 nem nevezhető különösebben olcsónak! A vezérképviselet arra törekedett, hogy a prémiumszegmenshez igazítsa árait, de erősebb belépőmotorral és jobb felszereltséggel kívánja a 159-est előnyösebb helyzetbe hozni.

Egyelőre csak a legjobb Distinctive felszereltséggel kapható a 159-es. 5 ezer forint híján 7,8 millió a legolcsóbb 1,9-es JTD dízel, ezt a 200 ezer forint felárral a 1,9-es JTS követi. A középső dízel 8,2, a benzines 8,75 millióba kerül. A jövőre érkező 3,2-esért 12 milliót, a 2,4 JTD-ért 10 millió forintot kell majd fizetni ezen a felszereltségi szinten.

3 év vagy 120 ezer kilométer erejéig a szervizkönyvben előírt összes kötelező javítás költségét és munkadíját átvállalja az Alfa Romeo, így erre biztosan nem kell költenünk, ha a 159-es mellett döntünk. A szervizköltség átvállalása a kopó alkatrészekre nem vonatkozik.