2002-ben már bemutattuk a megújult Brabus E V12-t , amely akkor 340 km/órás sebességre volt képes.

[bekkep]Ment volna az autó gyorsabban is, de a gumik egyszerűen nem bírták a terhelést. Ám akkor ez is elég volt, hogy a bottropi cég visszahódítsa a világ leggyorsabb limuzinja címet, melyet először 1996-ban – a 330-cal száguldó – előző E V12-vel szerzett meg.

A Pirellitől időközben új gumikat kapott a tuningcég, így újra elvitték Dél-Olaszországba a Nardo pályára az autót. Ám előtte még kisebb módosításokat végeztek rajta.

A motorhoz nem nyúltak, a V12-es erőforrásból származó 640 lóerő és az 1026 newtonméter nyomaték elegendő ahhoz, hogy az autó megdöntse saját rekordját.

[bekkep]Ellenben új váltót és differenciálművet kapott a duplaturbós Brabus E. Ezzel ugyan romlott valamelyest a 0-ról 100 km/órára mért gyorsulása (4,2-ről 4,5 másodpercre), magas sebességnél viszont javultak az értékek.

Álló helyből 200 km/órára gyorsulva mindössze 11,7 másodperc telik, el ami több mint egy másodperces javulás. Ha 300-ig vizsgáljuk a sprintet, akkor 30,6 másodpercnél áll meg stopper.

A Brabus E V12 350,2 km/órás sebességet ért el, ami önmagában is rendkívül figyelemreméltó. Hangsúlyozni kell, hogy ennél a sebességnél a 12,5 kilométer hosszú ovál pálya is olyan, mintha az autó folyamatosan kanyarodna, azaz a kerekek extrém terhelést kapnak.

[bekkep]Gondoljunk csak az indianapolisi Michelin botrányra, ahol nem is mentek ilyen gyorsan a Forma-1-es autók, a gumik mégsem bírták a döntött kanyar erőhatásait. Az elérhető sebességet néhány km/órával növelték a kerekekre szerelt teli korongok, amelyek légterelőként csökkentik a légellenállást.

Műholdas méréssel hitelesítették a Mercedes végsebességét, amelyet nem nappal, hanem éjszaka mértek le. Este ugyanis hűvösebb van, így ugyanannyi beszívott levegő mellett több oxigént kap a motor, ami javítja az égést, így az erőforrás teljesítményét.