Steinmetz Astra Caravan - Kombi sportra hangolva


Korábban az ötajtós H Astrát az 1,7 CDTI motorral mutatta be a Steinmetz, amit akkor 18 lóerővel erősítettek meg. Időközben megjelentek az 1,9-es CDTI motorok 120 és 150 lóerővel és bemutatkozott a 2,0 literes turbós benzines is.

Most nem maradt érintetlen az 1,7-es motor sem, ami a motorelektronika áthangolásával, immár 121 lóerőt tud, legnagyobb nyomatéka pedig 300 newtonméter lett. A Fiattal közösen fejlesztett dízel motorok is átestek a tuning kúrán. A gyengébb 120 lovas 144 lóerőt teljesít, a nyomatéka pedig 280-ról 330-ra emelkedett 2000-es fordulat mellett.

A jelenleg is dinamikus 150 lóerős blokk teljesítményét 175-ig növelték, a maximális forgatónyomaték is izgalmas lett, hiszen a korábbi 315 helyett már 380 newtonméter csavarja a főtengelyt 2150-es fordulatszám mellett. A teljesítmény-növelés hatására, az autók gyorsulása és rugalmassága nőtt, de a végsebesség kevésbé – utóbbinál 207-ről 210 km/órára.

Akik a dinamizmust nem tudják összeegyeztetni a gázolajjal, azoknak sem kell elkenődni, mert az Opel új, 2 literes benzines motorját is átfésülte a Steinmetz. A turbófeltöltővel lélegeztetett motor 30 lóerővel gazdagodott, a forgatónyomatékát pedig 40 newtonméterrel növelték meg. 238 km/óra lett a 230 lóerős Astra Kombi végsebessége.

Sportlégszűrőnek, átprogramozott motorvezérlő elektronikának és izgalmasabb orgánummal bíró sportkipufogónak köszönhetik teljesítményüket a motorok. A polírozott felületű végek a vevő kívánságnak megfelelően akár bal akár jobb oldalt is lehetnek.

Nem csak a nagyobb motorerőnek köszönheti sportosságát a kombi, hanem az új futómű-gumi kombinációnak is. 30 milliméterrel került alacsonyabbra az autó súlypontja az új rugókkal, melyeket lehet a gyári, de sport lengéscsillapítókkal is kombinálni. 19 colos felnik kerültek a kerékjáratokba, 225/35 R19-es gumikkal. Természetesen nem feltétlenül kell ilyen extrém kerekeket szerelni az autóra, választható 16,17,18-as felni is.

Az új erőforrások mellé ezúttal a már hazánkban is kapható kombit vette kezelésbe a tuningcég. Átalakították az első lökhárítót, amely nagyobb leszorítóerőt termel és a fékekhez is több levegőt juttat. A Steinmetztől megszokott módon a hűtőmaszkok rácsait is kicserélték.

Oldalt egyedi küszöböket, hátul tetőszárnyat, valamint a lökhárító alá kapott spoilert a Caravan. Ezeken kívül sporttükröket és a versenyautókéra emlékeztető üzemanyag betöltő nyílást. Az utasteret alumínium kiegészítőkkel tették izgalmasabbá.