Ha új modell jelenik meg a BMW palettáján, akkor a neves tuningcégek egyből nekiesnek, hogy saját ízlésviláguk szerint átalakítsák azt. Így tett a Hartge is, amikor megjelent a 6-os BMW. Bár először csak felniket kínáltak, de immár kész a teljes csomag.

A hatos BMW formavilága lenyűgöző, így ahhoz hozzányúlni igen merész feladat, mert az eredmény igencsak kétséges. Szerintem ez jól látszik a Hartge munkáján is, próbáltak valami nagyot, ütőset alkotni, ezzel az általuk retro-nak titulált új orral. Nem jött be!

Korábban vízszintesen nyújtott kopoltyúk voltak az autó elején, de most már hatalmas álló nyílások “díszelegnek” ott. Ezenkívül csak annyit módosítottak, az autón, hogy az új sportkipufogó dupla végeihez szélesítették a hátsó lökhárító nyílásait.

Ami azonban jól áll az autónak, az a 21 colos Hartge Classic II-es felnigarnitúra. A többrészes csavarozott tárcsákra elöl 255/30-as, hátul 295/25-ös gumikat szerelnek. A remek látványhoz az is hozzátartozik, hogy az autót 30 milliméterrel leültették Azokban a modellekben, amelyekben nincs benne a karosszéria dőlését szabályozó Dynamic Drive rendszer, a stabilizátorokat is erősebbre cserélik.

A körítés után, lássuk, miből is készült a torta. 4,4 literes volt a 645i blokkja, amikor megérkezett Beckingenbe, mikor távozott, már 5,1-esre nőtt. Ehhez kicserélték a főtengelyt a dugókat és a hajtókarokat is.

Nagyobb térfogat, nagyobb teljesítmény. Ez a tétel most is igaz, mert az eredeti 333 lóerő helyén 420 paripa várja a bevetést. A motorelektronika áthangolásával nem csak a teljesítményt maximalizálták, de 520 newtonméteres nyomatékot is elértek.

Ezzel a motorral az 1695 kilogrammos kupé 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A Hartge 651i legnagyobb sebessége 290 km/h lett a tiltóelektronika kiiktatása után. A teljesítménynövekmény magával hozta az első féktárcsák cseréjének szükségességét, ezért 8 dugattyús féknyergeket és 380 milliméteres tárcsákat szereltek fel.

Az utastérben kevésbé drasztikusan avatkoztak be a Hartge emberei, mint kívül, így az eredmény is sokkal kifinomultabb lett. Alumínium váltó- és kézifékkar, és pedálsor került a fülkébe.

Átalakították a gyári kormányt, így már egy ergonómiailag jobban formázott “kerékkel” lehet a kupét irányítani, ha valakinek a bőr változat nem felelne meg, az kérheti karbon betéttel is. A műszerfalon a kilométerórát 300 km/h-ig kalibrálták.