A Los Angeles-i Auto Show-n a Bentley bemutatta a luxus netovábbját jelentő kabrióváltozatot a modellfrissítés utáni Arnage limuzinból. Az autó még csak tanulmányként érkezett Kaliforniába, de 2006-tól kisszériás gyártása is elindulhat Nagy-Britanniában.

2003 óta hiányzik a Bentley kínálatából a négyszemélyes kabrió, ebben az évben szűnt meg az Azure Cabrio gyártása. 2002 óta a Rolls-Royce sem kínált királyi kabriót, amikor leállította a Corniche gyártását.

A kékvérű milliomosok kabrió ínségén először a Bentley fog enyhíteni, a Rolls-Royce EX 100 szériaváltozata csak 2007-től kerül sorozatgyártásba.

A Bentley a nyitható tetős új autó nevében sem a Cabrio, sem a Convertible szót nem szerepelteti, hanem Arnage Drophead Coupénak hívja

Bentley tudoroknak az elnevezés ismerősen csenghet, például az 1955-ös évjáratú Bentley S1 Continental Drophead Coupé alapján. Az ódon autó a patinás Park Ward karosszéria műhelyben készített karosszériájával, mintegy előképe volt az új kabriónak.

Egy Bentley-től mindig elvárás, hogy monumentális méreteivel is meghatározó státusza legyen, bármilyen környezetben. Az 540 centis újdonság ennek maradéktalanul meg is felel, üres súlya nyomasztónak mondható: 2,6 tonna.

Ez a súly és a padlólemez, az A-oszlop illetve a küszöbök pótlólagos merevítései kitűnő karosszériamerevségre engednek következtetni.

Igen lényeges eleme volt a formatervezésnek a vászontetővel töltött munka. A Bentley mindenképpen el akarta kerülni, hogy a kabrió nemes vonalvezetését tönkretegye a vászontető, amit sikerült is elérnie a Dirk van Braeckel vezette formatervezőknek. Az Edscha nevű német beszállító által kifejlesztett tető 25 másodperc alatt nyílik és csukódik.

A Drophead Coupé műszakilag az Arnage R limuzin testvére, tehát ebben is a klasszikus Rolls-Royce-Bentley nyolchengeres motor dolgozik, de modernizált formában és félelmetes erővel.

Tulajdonképpen ez az egyetlen valóban a Bentley-khez illő motor, a viszonylag rövid ideig használt 4,4 literes BMW nyolchengeres a turbófeltöltés ellenére sem harmonizált ennyire jól az üresen 2,5 tonnás autókkal.

Ma már egy turbómotor esetében is furcsa azt olvasni, hogy sűrítési viszony 7,8:1-hez, pedig ennyi. A Bentley 6750 köbcentis V8-as motorja tulajdonképpen egy őskövület, de matuzsálemi kora ellenére megfelel az Euro 4-es károsanyag-kibocsátási szabványnak.

Turbólyukat a nyomatékgörbe alapján hiába is keresnénk. Alapjáraton 600 Nm felett van a nyomaték, 1500-nál a motor könnyedén kiad magából 700 Nm-t. A Mercedes-Benz E 55 AMG maximális nyomatéka 700 Nm, egy ezerhatos Opel Astráé 150.

Nehéz ép ésszel felérni, hogy a hengerenként kétszelepes monstrum legnagyobb nyomatéka 875 Nm, amihez elég 3250-ig pörgetni a motort. A 336 kilowattos (457 lóerő) teljesítményt két Garrett T3 turbófeltöltővel éri el a motor, amelyek maximálisan 0,9 bar-os túlnyomással töltik a hengereket.

A legtöbb modern automata váltó nem bírná el a 875 Nm-es nyomatékot, ezért maradt a korábbi négyokozatú automata. A menetteljesítményekről nem közölt adatokat a gyár.

Számos kezelőszervet faburkolatú fedelek mögé rejtettek a belső tér kialakítói, hogy a vezetőt és az utasokat ne zavarja gombtenger. Ahová nézünk, előkelő fa- és bőrborítás nemesíti az utasteret.

Mintegy 500 munkaórát vesz igénybe az Arnage Drophead Coupé előállítása kézi munkával. A gyártás helyszíne a tradicionális Crewe.

A darabszámokat illetően inkább néhány száz, mint néhány ezer autós nagyságrendben érdemes gondolkodni az Arnage Drophead Coupé esetében, a tényleges számokat a kereslet határozza majd meg. Az amerikai vásárlókon kívül elsősorban az ázsiai ügyfélkörből kerülnek majd ki a kabrió tulajdonosok a Bentley várakozása szerint.

Alapelv marad viszont az ősi Bentley-bölcsesség: a cél az, hogy mindig eggyel kevesebb autót gyártsanak, mint amennyire kereslet van.