A legtöbb helyen a McLaren F1 szupersportkocsit 370 km/h-s végsebességgel tartják nyílván (a gyár 395 km/h-t ad meg), ami a leggyorsabb közúti sportkocsi címét biztosította neki. A háromüléses BMW motoros csoda, azonban ennél is többet tudott, 1998-ban ugyanis hivatalosan 386,7 km/h-s sebességet mértek vele.

Ez pedig hivatalos rekord volt az utcai autók között. A Koenigsegg többször hangoztatta, hogy autója 390-400 km/h-s végsebességre képes, de hivatalosan eddig 365 km/órát futott “csak”. Hasonlóan “tudja” az SSC AERO SC/T8 is a 400-at. A Volkswagen továbbra sem dobta piacra a 406 km/h-s végsebességgel hirdetett Bugatti Veyront, így továbbra is a McLaren F1 a csúcstartó.

A 9ff tuningcég azonban többet akart. Korábban már sikerült egy átalakított Porsche Turbóval 372 km/h-val száguldaniuk, de most még tovább mentek. Egy igazán különleges modellel érkeztek a híres dél-olasz tesztpályára, Nardoba.

Egy már gyárilag is könnyűvé varázsolt 996 GT3-ast vettek alapul, amibe a Turbo 3,8 literes motorját építették. A motor azonban a korábbi a változathoz képest tovább erősödött, immár 838 lóerőt illetve 880 newtonmétert tud a bi-turbó motor.

Ez gyakorlatilag teljesen új motort jelent, hiszen a hajtókarok, dugók, csapágyak, turbók, intercoolerek is újak. Külsőleg azonban megtévesztő az autó, hiszen szinte semmi nem árulja el, mit is tud.

Mindössze az új futóműből eredő ültetés és az új első lökhárító, illetve a méretes diffuzor lehet árulkodó. A 9ff szakemberei különféle hátsó szárnyakat is teszteltek, de érdekes módon mindegyik az eredetinél alacsonyabb helyre került. Ennek ellenére akkora leszorító erőt termelnek, hogy az egyik körben el is tört a szárny, úgy 370 körül.

Ennek ellenére fantasztikusan sikerült a próba, hiszen a három GPS mérővel is hitelesített adatok szerint a 388 km/h-val száguldott az autó, ami új rekord az utcai autók között. Mellékesen azt is elárulták, hogy az autó 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.

A kisebb légellenállás érdekében az első lökhárító és a csomagtartó közötti rést ragasztószalaggal letakarták és a gyári tükrök helyett egy versenytükör szerepelt az autón.

Nem csak a 9ff tulajdonosa örült az eredménynek, hanem a Continental és Raid hp vezető is. Előbbi cég szállította az abroncsokat, amelyek sikeresen túlélték a feladatot, utóbbi pedig a sportlégszűrőt adta. A DTM és a Fomula 3-ban is érdekelt cég szakemberei elmondták, hogy fontos kísérlet volt ez, hiszen a versenyszériákban sem érkezik ilyen tempóval a légszűrőhöz a levegő.

Nem véletlenül az autót 9ff V400-ra keresztelték, mert Jan Fatthauer az autó további fejlesztésével idén tavasszal 400 km/h-val akar száguldani. Ezt azonban már csak egy új autóval teheti meg, mert a mostanit már el is adták egy Dubai gyűjtőnek 398 000 euróért (96,5 millió Ft), amihez még az adók is hozzá jönnek. De a többi kérőnek sem kell aggódnia, mert a cég tervei szerint 20 darabos sorozatot dobnak piacra.