A Mercedes korábban piacra dobta a 280 CDI motort, amely a 320 CDI 3,2 literes blokkjára épül. Részben a beépített részecskeszűrő miatt, az erőforrás teljesítménye a 270 CDI-jével azonosra csökkent, azaz 177 lóerő. Nyomatékban a 280 CDI erőforrás 425 newtonmétert tud 1800-as fordulatszámtól. Ez az erőforrás már teljesíti a szigorú Euro IV-es kipufogógáz-kibocsátási normát.

Azoknak, akik nem akarnak kisebb teljesítménnyel gazdálkodni, de a környezetet sem szeretnék jobban szennyezni, jó választás lehet a Brabus új programja. Az eredeti 320 CDI-nél is 46 lóerővel többet kínál az erőcsomag, ami most pontosan 250 lóerő. E mellé 1800 és 2600-as fordulatszám között 560 newtonméteres nyomaték is társul.

Mindez arra elegendő, hogy az autó visszanyerje eredeti lendületét, ismét a 320-as 7,7 másodperces gyorsulását tudja 0 és 100 km/h között. A végsebesség a motor érdekében elektronikusan szabályozott 240 km/h, ami elmarad a széria 320 CDI-től (243 km/h).

Természetesen a motorvezérlő elektronika átprogramozásával érték el a Brabus mérnökei a kellő hatást. De segítségükre volt a speciális, rozsdamentes acélból készült sportkipufogó rendszer is, amely még a dízel modellből is sportos hangot varázsol elő.

2300 euróért (580 000 forint) lehet hozzájutni a Brabus D6(II) erőcsomaghoz, ami nem is magas ár, mivel a Brabus 3 év vagy 100 ezer kilométer garanciát vállal az autóra.

Persze ehhez a típushoz a Brabus gyönyörű, többrészes felniket ajánl, amelyek akár egyedi kialakításban elöl 19, hátul 20 colos méretben is rendelkezésre állnak, 245/35-ös és 255/30-as gumikkal társítva.

A gumiabroncsok remek összhangban vannak a sportfutómű által biztosított ültetéssel és keményebb rugózással. Bár a gyári fékrendszer is megfelelő lenne, most is kérhetőek a Brabus 360 milliméteres átmérőjű féktárcsák hatdugattyús féknyergekkel. Optikailag is felkészítették az autót a már korábban megismert sportos lökhárítókkal átalakítva.