Opel Business Class 1

Opel Business Class

Ugyan a Signum csak négy centivel hosszabb és néhány milliméterrel magasabb, mint az alapjait adó Vectra, mégis teljesen más benyomást teszt szemlélőjére. Ennek oka, hogy az egyszerre sportos és elegáns, csapott végű nagyautó tengelytávja 13 centit nőtt. A rövid hátsó túlnyúlás és a vaskos C oszlop megteszi hatását. A szemből egyértelműen Vectraként azonosítható Opel oldalról és hátulról nézve nehezen kategorizálható.

A 2830 milliméteres tengelytávnak köszönhetően a Signum hátsó térkínálata valójában még annál is nagyobb, mint amit e szám hallatán várnánk. A hátsó üléssorban nagyobb kényelemben utazhatunk, mint elöl. A speciális, FlexSpace-nek nevezett ülés-átalakítási rendszernek köszönhetően a három személyre szabott pad két hatalmas fotellé és egy középső pulttá alakítható. A két szélső fotel 13 centiméteres úton tologatható, a háttámlák szöge pedig széles tartományban variálható. Ha középen nem ül senki, az ülőlap egyetlen mozdulattal néhány centivel lejjebb tehető és így a szélső ülések távolabb helyezhetők az ajtóktól. Így legalább olyan kényelemben lehet utazni a hátsó két ülésen, mint a repülőgépek első osztályán.

Az átrendezéskor felszabadult középső helyre felárért úgynevezett “Travel Assistant” csomag rendelhető. Ez az opció szinte mindent magában foglal, amit egy első osztályú repülőn elvárnánk, egyedül a csinos stewardess marad ki a csomagból. A doboz tartalmaz két tálcát, egy hűtőládát, egy szemetest, pohártartót, 12 voltos csatlakozót, egy DVD tartót és külön vezérlést a hifihez. Külön kérésre fejhallgató is rendelhető, így az is megoldható, hogy a hátul ülő Mozartot hallgasson CD-ről, míg a sofőr a közlekedési hírekre figyeljen a rádión.

Ha nem kívánjuk a hátsó sor hatalmas térkínálatát keresztbe tett lábbal élvezni és az üléseket előretoljuk, a csomagtartóba 550 liternyi holmit rámolhatunk. Ha egyáltalán nem kívánunk hátra ülni, és mindent a csomagoknak szánunk, egészen 1400 liternyi bőröndben gondolkozhatunk.

A Signumban nem csak a hátul ülők élvezhetik a fejedelmi kényelmet. A Vectrából származó első két ülés felár ellenében szellőztethető és a légkondicionálóval hűthető is. Még egy feltűnő eltérés a középső tükörtől egészen a hátsó üléssorig nyúló doboz, ami szintén a repülőgépek mindent elnyelő, a világítást is magában foglaló tárolójára emlékeztet. Elöl más különbség szinte nincs is, az utastér megegyezik a bázist adó Vectráéval, pontosabban a sportos ferdehátú Vectra GTS-ével.

A jövő márciusban piacra lépő Signum az első Opel, mely kanyarkövető bi-xenon fényszóróval lesz felszerelve. Az AFL (Adaptive Forward Lighting – alkalmazkodó követő világítás) a sebesség és az elfordulás függvényében +/- 15 fokkal tudja kiszélesíteni fénycsóváját. A rendszer további előnye, hogy kereszteződésben egy kiegészítő fényszóró akár az egész csomópontot be tudja világítani.

A Signum három új motorral is elérhető lesz a Vectra és a Vectra GTS 1,8-as, 3,2-es benzines valamint 2,0 és 2,2 literes dízel motorjai mellett.

A Signumban debütál majd az Opel első közvetlen befecskendezéses benzinmotorja. A 2,2 literes, 155 lóerős, változó szívószelep-vezérléses erőforrás fogyasztása hat százalékkal lesz kevesebb, nyomatéka pedig 10 százalékkal több, mint a hagyományos szívócső befecskendezéses benzinmotoroké.

A teljesítményskála következő darabja a kétliteres turbómotor, mely 175 lóerős maximális teljesítménnyel és 260 newtonméteres legnagyobb nyomatékkal rendelkezik.

A legnagyobb teljesítményű motor dízel, háromliteres és V6-os. A CDTI elnevezésű, közös nyomócsöves dízelmotor 177 lóerős, maximális nyomatéka 370 Nm.

Az utóbbi két motor hatfokozatú kézi váltóval kerül beszerelésre. A 3,2-es benzines, valamint a 2,2-es és a 3,0 literes dízelmotor rendelhető lesz kézzel is kapcsolható ötfokozatú automatikus váltóval.

Felmerül a kérdés, hogy ha a Signum ilyen kényelmet nyújt mind az elöl, mind a hátul utazók számára, akkor mi szükség van tovább az eddigi zászlóshajóra, az Omegára. A válasz egyszerű: semmi. Vélhetőleg a Signum márciusi piacra lépését követően már csak az Omega Caravan marad gyártásban, legalábbis a Vectra kombi megjelenéséig. De a jó öreg, hátsókerék-hajtásos Omega szerelmeseinek sem kell aggódniuk, ugyanis elképzelhető, hogy néhány éven belül az Omegát is egy sokkal nagyobb és szintén a hátsó kerekein hajtott limuzin pótolja majd.