Új CLK – Nagy a rokonság 1

Új CLK - Nagy a rokonság

230 000 autós eladással az előd igen sikeres volt. Kategóriájában az európai kupé eladások egy harmadát adta az első generációs CLK. A típuselődhöz hasonlóan megőrizték az igen elegáns, B-oszlop nélküli karosszériát. A kétajtós autók hátránya, hogy a hosszú ajtók miatt nagyon hátra kerül a biztonsági öv, amelyet csak kicsavarodva lehet elérni. A Mercedes tervezői megoldást találtak erre a problémára, mivel a CLK-ben automatika közelíti az övet az elöl ülőkhöz, akik kényelmesen beköthetik magukat.

A karosszéria merevsége 40 százalékkal nőtt a most leváltott CLK-hoz képest. Nem csak szilárdsága emeli ki a CLK-t, hanem 0,28 százados alaktényezője is, ami kitűnő érték. A 435 literes csomagtartó tágas és a korábbi Mercedes kupéktól és limuzinoktól eltérően bővíthető az üléstámlák előrehajtásával.

Elődjénél hét centivel hosszabb és néggyel magasabb az új CLK. A belső tér minősége a Mercedestől megszokott színvonalon áll. A felhasznált anyagok minősége kiváló. Felárért a kulcs csipkártyára cserélhető, és az S-osztályhoz hasonlóan távolságtartó radar is rendelhető. A telefon és az autóhifi beszédvezérlése illetve kettős xenonfényszóró az extralistán szerepel majd.

A belső teret újratervezték, ezért csak részleteiben emlékeztet a C vagy az E-osztályra.

A kupék között ritkaság a dízelmotor. A Mercedes kupék között régebben is volt dízelmotoros változat, bár a fekvőlámpás dízelkupét csak az amerikai piacon forgalmazták. A Mercedes közel két évtized után ismét gyárt dízelmotoros kupét. A CDI változat 170 lóerős, autópályán pedig 230 kilométer/órás végsebességre képes. A CLK nem sportautónak készült, de a sportfutómű megrendelésével kanyarban is rendkívül gyors lehet. A sportfutómű másfél centiméterrel ülteti le a nemes vonalú kupét.

Az összesen héttagú motorkínálat rendkívül széles. A forgalmazás kezdetekor még nem lesz kapható a közvetlen befecskendezéses benzinmotor. A kupéban debütáló 200 CGI 170 lóerős és a gyár szerint hét decivel fogyaszt kevesebb benzint 100 kilométere, mint a hasonló teljesítményű kétliteres.

Ez a motor nem az első direktbefecskendezéses benzinmotor a Mercedes-Benz 101 éves történelmében, mivel a legendává vált szárnyasajtós 300 SL-t is közvetlen befecskendezéses erőforrás repítette. Az ötvenes évek közepén a nagyobb csúcsteljesítmény miatt alkalmazták ezt a technikát, a mai CLK-ben a környezetszennyezés csökkentése és az alacsony fogyasztás indokolta a közvetlen befecskendezés visszahozását.

Két hathengeres és két V8-as benzinmotor is kapható lesz a CLK-hoz. A kisebbik V6-os 170 lóerős, az erősebbik 218. A csúcsmodell 367 lóerős CLK 55 AMG, amely több mint kétszer olyan erős, mint az alulmotorizáltnak egyáltalán nem mondható CLK 200 Kompressor. A nagyobb benzinesekhez hasonlóan csak automata váltóval kapható sportváltozat 5,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.

A biztonsági felszereltség hiánytalan. Széria a hat légzsák, a menetstabilizáló elektronika, a fékasszisztens. Az ütközés erősségétől függően két fokozatban nyíló légzsákok az első utas súlyát is figyelembe veszik a tökéletes védelem érdekében.

Az új CLK-ból is lesz kabrió, amely jövőre mutatkozik be, várhatóan a 2003-as Genfi Autókiállításon. Ezzel együtt már a zárt CLK-t látva sem kétséges, hogy az új Mercedes-Benz kupéval egy álomautó született.