WRX Electra One
WRX Electra One

WRX Electra One

WRX Electra One

WRX Electra One
Az oldalán feltüntetett három betű egyértelműen meghatározza az átalakítás alapját adó típust
Egyedi spoilerekkel vértezték fel az STi-t Japánban
Subaru védjegy: aranyszínű felni
Sportülések és alumínium elemek biztosítanak sportosságot az STi Electrának
Vetítőlencsés fényszórók kerültek az eredeti tükrös megoldásuak helyére
Pályaversenyeken is láthatóak az Imprezák
Fotó megosztása:
Két évvel ezelőtt mutatták be a nagyközönségnek a WRX Electra One névre keresztelt Subaru Impreza átalakítást. Egyetlen szóval lehet csak a nem mindennapi látványt leírni: Brutális!!!

Az autó kéttónusú szürke fényezést kapott, amivel még jobban kihangsúlyozták a spoilereket. A fényezés része még az autó oldalán végighúzódó hatalmas STi felirat is. Természetesen az megmaradtak a már szinte Subaru védjegynek számító aranysárga felnik is.
Minden elemében a versenyautókat idézi az Electra. Akár a tetőn elhelyezett, az utastérbe friss levegőt juttató légbevezetőt, akár a hatalmas hátsó szárnyat nézzük.

Jóval nagyobb első és hátsó lökhárítót kapott az Electra One, amelyek pályaautós jelleget kölcsönöznek az autónak. Bár Európában leginkább a rali versenyekről ismerik az Imprezát, Japánban zártpályás versenyeken is indulnak vele.

Hátulról szinte csak a csomagtér ajtó egyezik meg más WRX modellekkel. Sötétített hátsó lámpák és szinte már műalkotás-szerű hátsó lökhárító és hatalmas duplafedelű szárny került az autóra. A megfelelő stabilitás érdekében a szárny mindkét lemeze állítható dölésszögű és a lökhárító kialakítása is olyan, hogy még több leszorító erőt termeljen.

Az autó első lökhárítója más irányvonalat követ, mint a rali STi-ké. Kissé áramvonalasabb kialakítású, ám ezzel semmit sem veszít sportosságából az Electra.
Bár többek szerint az autó karakterét meghatározzák a fényszórók, ám az itt elkövetett átalakítás nem rontott az Impreza egyéniségén, sőt még tovább fokozta azt. Kitűnően illenek az új vetítőlencsés fényforrásból és szúrófényből összeállított lámpaegységek a japán kocsihoz. Kisebb versenytükrök kerültek az autóra, amik remekül illenek az Electrához.

Motorikusan nem tér el az STi modellektől az átalakított változat. Az autót kétliteres turbómotorral szerelik, amelynek ebben a változatban is 280 lóerő a teljesítménye, ami 6500-as fordulatszámnál jelentkezik. Villanymozdony jellegű húzással mozgatja az autót a 4000-es főtengelyfordulatnál maximálisan előálló 343 newtonméteres forgatónyomaték. Gyorsulásában már eltér a széria társaitól a WRX Electra One, ugyanis már öt másodperc alatt felgyorsul 100 km/órás sebességre. Az egyedi hangzásért sem kell a szomszédba menni, ugyanis a boxer henger elrendezésű erőforrás, valamint az átprogramozott elektronika és a kissé nyitottabb kipufogórendszer megteszi a hatását.
Nincsen probléma a lassulással sem, a megállásról nagyobb méretű tárcsákkal szerelt fékrendszer gondoskodik.

A belső térben is az autó jellegéhez kapcsolódó sportosság uralkodik. Kéttónusú szürke bőr versenyüléseken foglalhat helyet a “pilóta és navigátora”. Fehér számlapos órákon lehet figyelemmel kísérni az autó motorjában zajló folyamatokat és az általuk okozott sebességnövekedést. Alumínium váltógomb és pedálszett, valamint légzsákos Momo sportkormány gondoskodnak arról, hogy a vezető ne felejtse el mibe is szállt be.