Lassuló mértékben növekvő piac, túlbecsült ütemű elektromos átállás, egyre erősebb kínai konkurencia, emelkedő bér- és energiaköltségek, észak-amerikai védővámok: Európa autóiparára rájár a rúd, és senkit nem sújtanak erőteljesebben a problémát, mint Németországot, ahol a nemzeti össztermék 5-6 százalékát adja az autóipar




Csak az elmúlt két évben mintegy 55 ezer embert bocsátottak el a németországi autógyártók és elsővonalbeli beszállítóik – minél mélyebbre megyünk a beszállítói láncban, annál kisebb cégekről beszélünk, és annál nehezebb összegezni a veszteségeket, a gazdasági és emberi hatások ettől függetlenül letaglózóak.
Ezzel azonban még nincs vége az elbocsátásoknak, írja a Bloomberg gyűjtésére hivatkozva az Autonews Europe. A Bosch a tavalyi leépítések után most újabb 13 ezer (túlnyomórészt németországi) munkahely megszűnését jelentette be, a Ford kölni üzemében ezer embertől válnak meg hamarosan.
Mindent összevetve már mostan legalább 100 ezer fővel csökken 2030-ra a német autóiparban foglalkoztatottak száma; ez az iparág teljes dolgozói állományának a 14 százaléka. Az elkövetkező években azonban további létszámcsökkentésről is határozhatnak az iparági szereplők.
Az alábbi táblázat a 2024 óta bejelentett, és legkésőbb 2030-ra megvalósuló elbocsátásokat tartalmazza (forrás: Bloomberg)
| Vállalat | Tervezett elbocsátások | Egyéb info |
| Volkswagen | 35 000 | 2030-ig |
| Robert Bosch | 18 500 | mobilitási és autonóm vezetési üzletág |
| ZF | 14 000 | 2028 végéig |
| Continental | 10 150 | kutatás és fejlesztés (Németország és EU), gyárbezárások |
| Audi | 7500 | 2029-ig (a teljes német dolgozói állomány 14%-a) |
| Schaeffler | 4700 | 2029-ig (a teljes német dolgozói állomány több mint 50%-a) |
| Porsche | 1900 | 2029-ig |
| Ford | 1000 | Kölni villanyautó-gyár |
Belgiumban egy teljes autógyár megszűnt, háromezer ember került az utcára, mert olyan típust gyártottak, amire nem volt kereslet


