Beáldozza a Forma-E-programját és a 2024/2025-ös szezon végén hátat is fordít az elektromos sorozatnak a McLaren, viszont 2027-től csatlakozik az endurance-világbajnokság (WEC) mezőnyéhez, miután a wokingiak felülvizsgálták a vállalásaikat.
Az elmúlt két hónapban tett bejelentések óta újabb lépéssel került közelebb a McLaren a gyártók körében az utóbbi években igencsak népszerű Hypercar-kategóriához – ami jelenleg a WEC és a Le Mans-i 24 órás királykategóriáját jelenti –, ugyanis alig néhány órával a 93. Le Mans-i 24 órás rajtja előtt bemutatta azt az LMDh-szabályrendszer szerinti autóját, amit két év múlva élesben is láthatunk.
A képre kattintva galéria nyílik:





Nem ismeretlen terep a brit márkának az endurance-versenyzés, ugyanis kereken 30 évvel ezelőtt, 1995-ben a világ akkori leggyorsabb közúti autójának számít „F1” versenyváltozatával, a GTR-rel megnyerte az egynapos viadalt, sőt, az első öt helyből négyet ki is sajátított.
A gyári csapat McLaren United AS néven fog indulni, vagyis a két Dallara-vázas hiperautót a McLaren-vezérigazgató Zak Brown tulajdonában lévő, az alsóbb géposztályokban korábban bizonyított United Autosports üzemelteti majd. Az új alakulat csapatfőnöke James Barclay, a Jaguar Forma-E-csapatának korábbi főnöke lesz.
Fotó: McLaren
Brown a szombati bemutatón elmondta, nem kizárt, hogy a jövőben az endurance-vb mellett az amerikai IMSA sportautó-bajnokságban is képviseltetni fogja magát a csapat, azonban erre legkorábban 2028-ban kerülhet sor. A tervek szerint a McLaren hiperautóját a jövő év első felében kezdik el pályán tesztelni.
A helyszínen a Vezess meg is leste a McLaren újdonságát – ha már ott voltunk, körbe is jártuk: