325 lóerős rendszerteljesítményével az Opel Grandland Electric AWD a márka jelenlegi kínálatának legnagyobb teljesítményű tagja.

Az első kerekeket a normál elektromos Grandlandból ismerős 213 lóerős (157 kW) villanymotor hajtja, míg a hátsó tengelyre egy 112 lóerős (82 kW) villanymotor került.

7 fotó

A kombinált forgatónyomatéki csúcs 509 Nm, és ezzel 6,1 másodperc  alatt katapultál 0-ról 100 km/órára az autó.

Nincs persze mindig szükség ennyi erőre, ezért a Grandland AWD négy üzemmódot kínál.

Új alfa-hím született az Opel-falkában 6

Takarékos (öko) üzemben a kombinált csúcsteljesítmény 157 kW (213 LE), a legnagyobb forgatónyomaték 343 Nm – magyarul csak elöl hajt az autó. A gázreakciót és a klímavezérlést is visszafogja a vezérlés. Normál üzemben 230 kW (313 LE) a teljesítménycsúcs, 450 Nm a max. nyomaték, de amikor nem muszáj, csak az első kerekek hajtottak.

Új alfa-hím született az Opel-falkában 7

Sport üzemben eleve mindkét motor folyamatosan dolgozik,60:40 arányban hajtva a kerekeket. A klímavezérlés és a gázreakciók egyediek. A negyedik üzemmód a 4×4-es, amikor 50:50 arányban juttat nyomatékot az első és hátsó tengelyre a hajtáslánc, az ESP speciális beállításokkal dolgozik.  

Új alfa-hím született az Opel-falkában 8

Mind a négy üzemmódot felülírja a padlógáz, ilyenkor az összes korlátozást elfelejti, és maximális erőt fejt ki a hajtáslánc.

Az akkumulátor nettó 73 kWh kapacitása akár 501 kilométerre elég, 20-ról 80%-ra 30 perc alatt tölthető.

Új alfa-hím született az Opel-falkában 9

A felszereltség magas: frekvencia-szelektív lengéscsillapítás, 20 colos keréktárcsák, mátrix LED fényszórók kerülnek alapáron a csomagba. Nem mellékesen a Grandland Electric AWD a teljes modellcsalád legáramvonalasabb tagja, közegellenállási együtthatója 0,278.

Nem összkerekes, és családi használatra sem alkalmas, de vezetési élményben alighanem ez most a legintenzívebb Opel – persze, mert kifejezetten versenyautónak készült: