Vasárnap, azaz 2025. június 8-a óta fizetős az M44-es gyorsforgalmi út Kecskemét-észak és Lakitelek–Tiszakécske csomópont közötti új szakasza. Az április 16-án átadott utat eddig ingyenesen használhatták az autósok, mostantól viszont a teljes M44-esre díjat kell fizetni.
Az M44 gyorsforgalmi úton az M5-ös autópályától Békéscsabáig 2×2 sávon 110 km/h sebességgel közlekedhetnek az autósok. Ha valakinek nem országos matrica van a járművén, akkor három különböző vármegyei matricára lesz szüksége, ha a teljes utat használni kívánja: ezek a Bács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok, Békés. Darabonként 6890, együttesen 20 670 forintba kerülnek.
Ha a gépjármű az ellenőrzéskor nem rendelkezik érvényes e-matricával, jogosulatlan úthasználat miatt a tulajdonosnak vagy üzembentartónak a gépjármű kategóriájának megfelelő pótdíjat kell fizetnie. A pótdíj 2025. január 1-től az alap pótdíj (60 napon belüli fizetés esetén): 26 640 Ft, amely 91 780 forintra emelkedik 60 napon túli fizetésnél.
Az M44 gyorsforgalmi út építési munkálatai 2016-ban indultak, az első, Tiszakürt–Kondoros-szakasz (61,0 km) 2019-ben, míg egy évvel később a Kondoros–Békéscsaba- (17,6 km) szakasz épült meg. 2021-ben az új tiszaugi Tisza-hidat is magába foglaló Lakitelek–Tiszakürt (10 km) közötti út, 2024-ben pedig a Szentkirály–Lakitelek- (4,6 km) szakasz készült el. Az áprilisban átadott új szakasszal az M44 gyorsforgalmi út 125 km-es hosszban mintegy 543 Mrd forint hazai költségvetési forrásból épült meg 9 év alatt.
Amellett, hogy újabb szakaszokkal bővül a hazai gyorsforgalmi úthálózat, elindult egy óriási mértékű modernizálás is. Ahogy a Vezess korábbi cikkében beszámolt róla, az M1 autópályát kiszélesítik és digitális rendszerekkel egészítik ki: