Bajban van a Renault-csoport: a tervezettnél jóval kevesebb villanyautót tud eladni – pont úgy egyébként, mint a világ legtöbb elektromosjármű-gyártója. Hogy csoportszinten mégis hozni tudja CO2-kibocsátási vállalásait, a konszern más márkáinak kell lépniük, ami egyet jelent: a Dacia intenzív villamosításba kezd 2026-tól.

Összesen négy új villanyautó érkezik a Daciától 2026 és ’28 között, és ezek egyike a következő generációs Spring lesz. Az autó a Renault Twingóval  közös platformra épül majd, de markáns eltérésekre számítunk.

A Spring megőrzi, sőt, felerősíti szabadidőjárműves jegyeit, magasabb és rövidebb lesz, mint a Twingo, formailag mini-Dusternek ígérkezik az autó, amelyről már egy skiccet is bemutathatunk: ezt maga Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója osztotta meg LinkedIn-oldalán.

13 fotó

Ugyaninnen tudjuk, hogy a fejlesztés mindössze 16 hónapot vesz igénybe, az autót Európában fogják gyártani, és kevesebb mint 18 ezer euróért tervezik értékesíteni, azaz 7,26 millió forint alatt kezdődhet az ára.

A spórolásra két út áll a Dacia előtt: az egyik, hogy kibelezik az autót, és a Twingóhoz képest szegényesebb alapfelszereltséggel hozzák forgalomba – például nem lesz osztva dönthető, tologatható hátsó üléspad, vagy csökkentik a vezetőtámogató funkciók számát.

Magyar alkatrésszel érkezik az új kis Dacia 6

AmpR Small padlólemez, a renault R5 E-Tech / R4 E-Tech / Twingo közös platformja, és a jelek szerint az új generációs Dacia Spring műszaki alapja

A másik, hogy kisebb kapacitású akkumulátort szerelnek az autóba. A jelek szerint mindenképpen a Debrecenbe tervezett CATL-gyárból szállítanak az autóba LPF (lítium vas-foszfát) akkumulátort.

A költségeket tovább csökkenti, hogy a Dacia Springnek (vagy akárhogyan nevezik majd) nem csak a Renault-nál, de a Nissannál is lesz testvérmodellje. Az új Dacia megjelenésére legkésőbb 2027 tavaszán számítunk.

Az új generációs Duster önmagában is jól mutat, hát még némi esztétikai átalakítás után: