A kisautóktól a zászlóshajóig minden kategóriában bevethető hibrid hajtási rendszereket fejleszt a Hyundai Motor Company. Két irányból közelítik meg a kérdést, az elektromos komponens éppúgy innovatív megoldásokat alkalmaz, mint a belső égésű erőforrások. 100-egynéhány lóerőtől egészen akár 350 lóerőig terjedő teljesítménytartományt fedhetnek le ezek a rendszerek.





A hibrid komponens a sebességváltóba integrált kettő villanymotort alkalmaz. Az egyik közvetlenül csatlakozik a benzinmotorhoz, és annak a beindításáért felel, emellett áramot fejleszt. A másikra bízták a regeneratív fékezést, tehát ez is tölti az akkut. Ezeken felül mindkét motor besegít a hajtásba is.
Hyundai Palisade 2026
A rendszer a felső kategóriás Hyundai Palisade szabadidőjármű fedélzetén fog debütálni, egy vadonatúj fejlesztésű, 2,5 literes, V6-os turbómotorral párosítva. A benzinmotor Atkinson-ciklusú (azaz sűrítési ütemben később zárnak a szívószelepek, ezért a sűrítési löket rövidebb, mint az expanziós, azaz munkavégzési ütem, ami javítja a hatásfokot), a hatásfokot speciális kialakítású dugattyúk, valamint háromfázisú befecskendezés javítja még tovább.


Az új generációs Palisade-ben ez a hibrid hajtáslánc 334 lóerőre és 460 Nm-re képes, miközben szabványos átlagfogyasztása 7,1 liter / 100 km – az ugyanekkora benzines erőforráshoz képest 45 százalékkal takarékosabb, 19 százalékkal erősebb és 9 százalékkal nyomatékosabb az új kiépítés.
Hyundai Palisade 2026
A két villanymotoros hibrid rendszert később egy szintén új fejlesztésű, 1,6 literes, soros négyhengeres motorhoz is társítják majd. Itt kisebb mértékben csökken a fogyasztás, és nő a nyomaték, viszont a P1-es villanymotort (amely indítómotorként és generátorként szolgál) arra is felhasználják, hogy kiegyensúlyozzák a motor járását, azaz csökkentsék a zaj- és rezgésszintet.
A fejlesztések nyomán a Hyundai-csoport kibővíti jelenlegi hibrid portfólióját, így az összkerékhajtással debütáló (a hátsó tengelyen egy további villanymotort is alkalmazó) 2,5 literes konfiguráció már 2026-ban megjelenik egy hátsókerék-hajtású típusban.
Hyundai Palisade 2026
A rendszer további különleges jellemzője, hogy számos olyan funkciót is lehetővé tesz, ami eddig csak villanyautóknál vagy plug-in hibrideknél volt elérhető. Ilyen az intelligens (pl. navigációvezérelt) regeneratív fékezés, vagy a járműből-a-fogyasztóra (V2L) szolgáltatás, ami elektromos vagy elektronikus berendezések töltését, működtetését teszi lehetővé akár 3,6 kW kimenő teljesítménnyel. Fontos kényelmi funkció a Stay üzemmód, amely a célba érkezést követő 60 percen keresztül a nagyfeszültségű akkumulátorról működteti a klímaberendezést és az infotainmentrendszert, és hogy ez ne merítse le az akkumulátort, a célállomáshoz közeledve előre feltölti azt a vezérlés.


Ezek a kényelmi szolgáltatások, ám talán fontosabbak az olyan vezetőtámogató funkciók, amelyek az első és hátsó villanymotorok összehangolt működtetésével segítenek a vészhelyzeti manőverek végrehajtásában, a bukkanók és kátyúk okozta ütések csillapításában vagy a tömegközéppont átmeneti lesüllyesztésével történő stabilizálásban.
A cikkben említett, előző generációs Palisade-ről az alábbi linken olvashatsz részletesen: