A nyújtott Santa Fe modellnél 75 mm-rel hosszabb, 498 centiméteres a Hyundai újdonsága, a Palisade szabadidőjármű.

Pont ugyanakkora, mint az Audi Q8, hosszabb a Mercedes GLE-nél és a Volvo XC90-nél, de persze nem ellenük kell hadba vonulnia, hanem tömegpiaci modellek ellen.

Ilyenek Európában ebben a méretosztályban nem léteznek. Nem is hozza át a tengeren újdonságát a Hyundai, az megmarad Észak-Amerikában.

A motorosan nyitható csomagtérajtó mögött bődületes tér fogad, a (szintén motorosan dönthető) harmadik üléssor mögött több mint 500 literes üreg várja a csomagokat, ha pedig csak két üléssort használunk, 1296 liter várja a csomagokat.

A Palisade létezik nyolcszemélyes kivitelben is, de igazán a hétszemélyes verzió az ütős: itt a második üléssoron két különálló, karfás, állítható fotelben foglalhatunk helyet.

Amerikai modell lévén nincs dízelmotoros verzió, de furcsa mód hibrid sem: az egyetlen erőforrás egy Atkinson ciklusú, tehát takarékosra hangolt 3.8 V6-os benzinmotor kétoldali változó szelepvezérléssel, közvetlen üzemanag-befecskendezéssel.

A teljesítmény 291 lóerő, a maximális forgatónyomaték 355 Nm. A váltó nyolcfokozatú automata. Mind a négy kerék hajtott, van a hátsókerék-hajtást preferáló sportos beállítás, meg külön havas terepre való fokozat is.

Külön ügyeltek a zaj- és rezgéscsillapításra. A közegellenállási együttható 0,33, ami igen szép érték egy ekkora bálnától. A motortérben és a padlókon bőven alkalmaztak hangelnyelő burkolatot.

A hátsó üléssorokat ultrahangos érzékelő figyeli, és riasztja a vezetőt, ha mozgást tapasztal azokon az üléseken, ahol gyerek vagy kisállat maradhatott bent a kocsiban – így talán elkerülhetők a nyári hőségben előforduló katasztrófák.

Szintén a gyerekek védelmét szolgálja a holttérfigyelő rendszer ajtózár funkciója, ami nem engedi kinyitni a hátsó oldalajtókat, ha jármű közeledik.

Az autó okostelefonos alkalmazásból vezérelhető, a távolból beindítható a motor, kezelhető a központi zár, nyomon követhető az ellopott autó és így tovább.

Nem kevesebb mint 7 darab USB töltőport található az autóban. Többek között az első ülések hátoldalán is van kiállás, mellettük pedig zseb, ahová a telefont behelyezhetik a gyerekek.

Pohártartóból 16 darab került a kocsiba.

Az autóiparban elsőként olyan tetőszellőzőt építettek be hátra, amely többféle beállításban fújja hátra a levegőt: választható koncentrált légsugár, vagy teljesen eloszlatott légbevezetés.

A vezető interkomon keresztül kommunikálhat utasaival, akik ha szeretnék, alvó üzemmódot is választhatnak: ilyenkor lekapcsolnak a hátsó hangszórók, így a vezető az utasok zavarása nélkül hallgathatja saját zenéjét.