Lízing helyett ismételten egyre többen választják a klasszikus bankhitelt, ha autóvásárlásra kerül sor – hívta fel rá a figyelmet a BiztosDöntés.hu. 2024-ben a finanszírozók összesen 160 milliárd forint értékű finanszírozási szerződést kötöttek lakossági ügyfelekkel, ami 2023-hoz képest 36 százalékos növekedést jelent.
A lízingszerződések összege azonban csak 20 százalékkal, 112 milliárd forintra nőtt, ezzel szemben a bankok gépjármű-hitelei dupláztak, így az összegük 24 milliárdról 48 milliárd forintra nőtt. Ez azt jelenti, hogy a klasszikus hitel részaránya évtizedes magasságba, 30 százalékra emelkedett. A portál azonban biztosra veszi, hogy a hitelből vett autók aránya az 50 százalékot is meghaladja, ugyanis sokan a személyi hitelből, a Babaváróból, de még a munkáshitelből is gépkocsit vásárolnak.
Ezzel együtt még messze van a 2019-es csúcs, amikor a bankok és a lízingcégek 53,4 ezer szerződést kötöttek az ügyfeleikkel, míg tavaly ez a szám csak 27,5 ezer volt. Az autóárak növekedését viszont jól mutatja, hogy a kihelyezett kölcsönösszeg a 2019. évi 237,6 milliárd forintos csúcstól tavaly csak a harmadával maradt el.
Az pedig a szerződésekben szereplő átlagösszeg alapján is kijelenthető, hogy hitelt leginkább használt autó esetében vesznek fel, míg a lízing inkább új autó vásárlása esetén kerül elő. A lízing esetében az átlagos finanszírozási összeg 2019 és 2023 között folyamatosan, 6 millióról 9,7 millió forintra nőtt, ezzel szemben az autóhiteleké 2021 és 2024 között 4-5 millió forint körüli értéken stabilizálódott.