A BYD szerint a cég által kifejlesztett töltő az első olyan technológia az iparban, amely 1000 voltos nagyfeszültséget (a legtöbb villanyautó-gyártó jelenleg 400 vagy 800 V-os rendszerben dolgozik) és ultragyors töltést tesz lehetővé. A Super E-Platform névre keresztelt rendszer akár 1000 kilowattos csúcstöltésre is képes lesz, egy másodperc alatt akár két kilométer megtételéhez elegendő töltést biztosít.
A BYD közleménye szerint az iparágban korábban öt perc töltéssel lehetett elérni 255 kilométernyi hatótávot, de az új technológiával ugyanennyi ideig tartó töltéssel már több mint 400 kilométernyi hatótávot képes felvenni a Super E-Platformmal működő autók akkumulátora.
Az új platform várhatóan először a Tang L és a Hang L prémiummodellekben jelenik meg. A tervek szerint több mint 4000 ultragyors töltőállomást építenek Kínában, hogy a technológiát országszerte elérhetővé tegyék ‒ közölte a BYD.
Ha nem is ilyen gyors, de legalább lesz: