Gyors egymásutánban érkeznek az információk a Chery szabadidőjárműveket kínáló almárkájának, a Tiggónak a típusairól. A Chery, amely jó két évtizede a legnagyobb kínai személyautó-exportőr, több vasat tart egyszerre a tűzben: a cégcsoporthoz tartozó Omoda és Jaecoo márkák már itt vannak Magyarországon, de most saját jogcímen, Tiggo nevű termékcsaládjával is helyet követel magának a piacon a cég.



A Chery a közelmúltban együttműködésre lépett az Allianz biztosító társasággal, ők biztosítják a márka gyártói és kiterjesztett garanciális, valamint asszisztencia szolgáltatásait, illetve egyéb biztosítási termékeket (mobilitás, mint szolgáltatás; használat alapú biztosítás; kiberbiztonság; stb.) Ez az átlagos autóvásárló szempontjából abból a szempontból bírhat jelentőséggel, hogy a Chery nem olcsó megúszásra játszik, és nem is rövid távban gondolkodik Európában.
Ami a termékeket illeti, a Tiggo 7-ről már kaptunk első körös információkat; a Tiggo 8 kapcsán hamarosan személyes tapasztalatokról is beszámolhatunk.
A Tiggo 4-ről ellenben eddig semmilyen adattal nem rendelkeztünk, most viszont néhány alapinformációt rendelkezésünkre bocsátott az európai képviselet. Ezek között nem szerepeltek a méretek, ám az interneten fellelhető adatok szerint 4320 mm hosszú, 1831 mm széles és 1652 mm magas az autó, szabad hasmagassága 190 mm.
Ez a városi és a kompakt szabadidőjárművek határára helyezi az autót – az előbbiek 2024-ben a magyarországi újautó-eladások 24,8, az utóbbiak 21,4 százalékát tették ki, tehát akárhova soroljuk is be, a Chery Tiggo 4 a legjobb helyen van ahhoz, hogy sikeressé váljon.
Az 1,5 literes benzinmotor legnagyobb teljesítménye 156 lóerő, maximális forgatónyomatéka 260 Nm. A sebességváltóra vonatkozóan ellentmondásos információkat közölt a Chery: vagy hatfokozatú duplakuplungos az erőátvitel, vagy fokozatmentes automata (CVT), amely kilenc szimulált fokozatban kézzel is kapcsolható.
Az utastérben digitális műszeregység és azzal közös üvegpanel alá hozott érintőképernyő vár, a klímaberendezés különálló, bár szintén érintésérzékeny kezelőfelületet kapott. Hátul légbeömlőket és középső könyöklőt, osztva dönthető üléstámlákat, pohártartós ajtózsebeket találunk.

Chery Tiggo 4 az ANCAP tesztjén
A Chery nemzetközi eladásaiból 20 százalékkal részesedő Tiggo 4-ről azt is érdemes tudni, hogy az ausztrál NCAP vizsgálatán maximális, ötcsillagos eredményt ért el. Az ANCAP és az Euro NCAP eredményei nem feltétlenül csereszabatosak egymással, ugyanakkor tapasztalataink szerint az ausztráliai szervezet vizsgálati szempontjai az európaiakéra épülnek, így jó eséllyel nálunk is jól vizsgázik majd az autó.