Idén 100 éves a Chrysler, és bár manapság nem állnak jól a dolgok a Stellantis észak-amerikai márkáinál (sem), a cégnek nincs más választása, mint a jövőre készülni. Ennek égisze alatt merész ígéreteket tettek: jelenlegi, egyetlen modellből álló palettájukat belátható időn belül háromtagúra fejlesztik.

10 fotó

Eredetileg négy újdonság lett volna, de a 2022-ben bemutatott Chrysler Airflow tanulmányautó sorozatgyártású verziójának a fejlesztését bizonytalan időre elnapolták – ami furcsa, mert az autót elvileg 2025-ben szerették volna piacra dobni. Jön helyette viszont a Pacifica hibrid buszlimuzin új generációja, egy közelebbről nem részletezett szabadidőjármű, valamint a Halcyon tanulmányautó (képeinken) szériaváltozata.

Saját fegyverével verné meg Kínát Amerika 6

Ez pedig hatalmas dolog, hiszen a tavaly ilyenkor leleplezett Halcyon minden, csak nem tömegautó. A Stellantis STLA Large padlólemezre épülő – azaz borítékolhatóan 800V-os elektromos architektúrát, nagy kapacitású akkumulátort, jelentős motorteljesítményt és fejlett, mesterséges intelligencia alapú online technológiákat alkalmazó – jármű tele van szokatlan megoldásokkal.

Saját fegyverével verné meg Kínát Amerika 7

A karosszéria áramlástani jellemzőit a végletekig optimalizálták, az akkumulátor speciális összetétele kisebb környezeti terhelést és olcsóbb gyárthatóságot ígér, tölteni pedig vezeték nélkül, indukciós rendszerrel lehet. Ehhez jönnek a 4. szintű önvezető képességek, a szinte teljes egészében újrahasznosított anyagokból gyártott. Sokáig sorolhatnánk a Halcyon által vázolt lehetőségeket, de felesleges, mivel ezek egy része (elhomályosítható szélvédő, önmagát mesterséges intelligencia segítségével átvariáló belső tér, stb.) úgysem kerül gyártásba.

Saját fegyverével verné meg Kínát Amerika 8

A formaterv viszont – nyilván leegyszerűsítve – maradhat, sőt, maradnia is kell, ami viszont azt jelenti, hogy váratlan húzással a Chrysler gyárthatja a teljes cégcsoport legizgalmasabb autóját, házon belül keresztbe téve az Alfa Romeo és Maserati márkáknak – igaz, az utóbbi pont most dobta kukába elektromos szupersportkocsijának a terveit, így nem fognak egymás elől vevőket elhappolni.

Saját fegyverével verné meg Kínát Amerika 9

Az igazán nagy kihívás persze, hogy a Chrysler fel tudja venni a versenyt a kínai villanyautó-gyártókkal. Ehhez persze sokkal inkább megfizethető modellekre lesz szüksége, de fontos az is, hogy demonstrálja kompetenciáját a témában. Erre pedig egy Halcyon szintű ötletparádé a minimum, hiszen a konkurensek is ilyen elképesztő formákat és technológiákat visznek el a sorozatgyártásig – gondoljunk csak az ugrani képes Yangwang U9-re, vagy az extrém futóművezérlést felmutató Nio ET9-re.

a videó a hirdetés után indul