Egy sportautót nemigen lehet annál hatékonyabban reklámozni, mint hogy a legjobb köridőt futja a világ ismert versenypályáin. Tudja ezt a Porsche is, ezért az új generációs Taycan elektromos szedán bevezetésekor szent küldetésbe fogtak. Végigjárják a legrangosabb helyszíneket, és mindenütt megdöntik a szériagyártású villanyautók pályacsúcsát.
A leggyorsabb villanyautó és a leggyorsabb autó ugyan távolról sem ugyanaz, ám a Porschénak nincs választása: az autóipar elszámolta magát a drága, erős és gyors villanyautók iránti, várható érdeklődéssel. A nagyon gazdagok inkább klasszikus, benzinmotoros luxus-sportautókat vennének, a gyártók pedig vagy hanyatt-homlok menekülnek a helyzetből, mentve a menthetőt, vagy mindent megtesznek, hogy a reméltnél szűkebb piacból minél nagyobb szeletet tudjanak kihasítani.
Pontosan ezt igyekszik elérni a Porsche, amikor a Taycan Turbo GT-vel pályacsúcsot dönt olyan ikonikus helyszíneken, mint az észak-amerikai Laguna Seca vagy az európai Nürburgring, illetve a világ legnagyobbjai között ugyan még nem számon tartott, de a Porsche számára fontos kínai piacon mégis csak megkerülhetetlen Shanghai International körpálya. Nem mellékesen a Taycan a közelmúltban megdöntötte a jégen driftelés világcsúcsát.
Ami a brazíliai Autódromo de Interlagos pályán történteket illeti, a Porsche Taycan Turbo GT itt az előző generációs Taycan Turbo S által 2022-ben felállított 1 perc 49,8 másodperces körrekordot döntötte meg csaknem 8 másodperccel, ami komoly különbség egy 4,3 kilométeres pályán. Az elektromos szériaautók új pályacsúcsa így 1 perc 42,1 másodperc. Ugyanitt egy Porsche 911 Turbo S a közelmúltban 1 perc 43,087 másodpercet futott, szóval a Taycan tényleg nagyon gyors.
A rekorder autót Weissach-csomaggal szerelték fel, amelynek a Pirelli Trofeo RS abroncsok is részét képezik.
A Taycan Turbo GT a Porsche történetének legerősebb utcai autója, rövid ideig 1197 lóerőt képes leadni, és 2,3 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára. Az autót mi is vezettük, benyomásainkról alább olvashatsz: