A 2026-ban piacra kerülő városi Volkswagen, az ID 2all szériaváltozata fontos dolgokban fog különbözni azoktól az autóktól, amiket a cég a közelmúltban gyártott, és jelenleg is készít.

Nevezetesen, a kormányról lekerülnek az érintésérzékeny kezelőszervek, és visszatérnek a hagyományos, fizikai gombok, tárcsák, billenőkapcsolók. Ehhez hasonló lépésként a középkonzolon is megjelenik egy gombsor, amelyre visszaköltöznek az érintőképernyőről az olyan funkciók, mint a hangerő-szabályozás, a klímaberendezés hőmérséklet- és ventilátor-vezérlése, valamint a vészvillogó aktiválása.

Nem készül több Volkswagen gombok nélkül 17

Ezek a kormánykapcsolók működtetéskor végre ismét elmozdulnak, így biztosítva egyértelmű visszajelzést (VW ID. Every1 tanulmányautó)

„Soha többé nem követjük el ezt a hibát. Az autó nem mobiltelefon. Az emberek szeretik a fizikai visszajelzést.” – idézte Andreas Mindt vezető formatervezőt a brit Autocar magazin.

Ez nem jelenti az érintőképernyő végét. Sőt: nagy monitorok lesznek az autókban, amelyeken keresztül egyre több mindent intézhetünk el, emlékeztetett a szakember. A fent említett öt funkciót azonban mostantól mindig fizikai kapcsolók fogják kiszolgálni.

Nem készül több Volkswagen gombok nélkül 18

VW ID. 2all tanulmányautó

Ehhez részben kapcsolódó hír, hogy az EuroNCAP szintén fel készül venni a biztonsági követelmények listájára a fizikai kezelőszervek meglétét. Ők azonban a biztonsági funkciókra összpontosítanak: amennyiben bármely autóban nem klasszikus nyomó-tekerő-billenő kezelőszervek működteti a dudát, az ablaktörlőt, az irányjelzőt, a vészvillogót, valamint a vészhívó (SOS) funkciót, az pontlevonást fog eredményezni.

Nem készül több Volkswagen gombok nélkül 19

Irányjelző gombok a Tesla Model 3

A szervezet reakcióját részben az érintőképernyők térnyerése, részben az olyan, valóságtól elrugaszkodott ötletek indokolhatták, mint amikor a Tesla a kormány küllőin elhelyezett nyomógombokról kívánta vezérelni az irányjelzőket. Azóta ők is rájöttek, hogy ez rossz ötlet volt, és visszatértek a klasszikus bajuszkapcsolóhoz.

A Volkswagen legújabb tanulmányautójáról, az olcsó városi villanyautónak szánt ID. Every1-ról alábbi cikkünkben olvashatsz: