A 2026-ban piacra kerülő városi Volkswagen, az ID 2all szériaváltozata fontos dolgokban fog különbözni azoktól az autóktól, amiket a cég a közelmúltban gyártott, és jelenleg is készít.
Nevezetesen, a kormányról lekerülnek az érintésérzékeny kezelőszervek, és visszatérnek a hagyományos, fizikai gombok, tárcsák, billenőkapcsolók. Ehhez hasonló lépésként a középkonzolon is megjelenik egy gombsor, amelyre visszaköltöznek az érintőképernyőről az olyan funkciók, mint a hangerő-szabályozás, a klímaberendezés hőmérséklet- és ventilátor-vezérlése, valamint a vészvillogó aktiválása.

Ezek a kormánykapcsolók működtetéskor végre ismét elmozdulnak, így biztosítva egyértelmű visszajelzést (VW ID. Every1 tanulmányautó)
„Soha többé nem követjük el ezt a hibát. Az autó nem mobiltelefon. Az emberek szeretik a fizikai visszajelzést.” – idézte Andreas Mindt vezető formatervezőt a brit Autocar magazin.
Ez nem jelenti az érintőképernyő végét. Sőt: nagy monitorok lesznek az autókban, amelyeken keresztül egyre több mindent intézhetünk el, emlékeztetett a szakember. A fent említett öt funkciót azonban mostantól mindig fizikai kapcsolók fogják kiszolgálni.

VW ID. 2all tanulmányautó
Ehhez részben kapcsolódó hír, hogy az EuroNCAP szintén fel készül venni a biztonsági követelmények listájára a fizikai kezelőszervek meglétét. Ők azonban a biztonsági funkciókra összpontosítanak: amennyiben bármely autóban nem klasszikus nyomó-tekerő-billenő kezelőszervek működteti a dudát, az ablaktörlőt, az irányjelzőt, a vészvillogót, valamint a vészhívó (SOS) funkciót, az pontlevonást fog eredményezni.

Irányjelző gombok a Tesla Model 3
A szervezet reakcióját részben az érintőképernyők térnyerése, részben az olyan, valóságtól elrugaszkodott ötletek indokolhatták, mint amikor a Tesla a kormány küllőin elhelyezett nyomógombokról kívánta vezérelni az irányjelzőket. Azóta ők is rájöttek, hogy ez rossz ötlet volt, és visszatértek a klasszikus bajuszkapcsolóhoz.
A Volkswagen legújabb tanulmányautójáról, az olcsó városi villanyautónak szánt ID. Every1-ról alábbi cikkünkben olvashatsz: