Villanyautók kapcsán gyakran olvashatunk váratlan és kontrollálhatatlan tűzesetekről. Ugyan a statisztikák alapján eléggé nyilvánvaló, hogy az akkumulátoros elektromos járművek jóval kevésbé hajlamosak kigyulladni, mint a belső égésű motorral szereltek (a legveszélyeztetettebbek egyébként a hibridek), a villanyautók olthatósága sokkal rosszabb.
Ha egyszer bekövetkezik a hőmegfutás (azaz egy akkucella sérülés vagy rövidzárlat következtében túlmelegszik, ami a környező cellákban hasonló folyamatot indít be, mígnem az egész akkumulátor visszafordíthatatlanul felforrósodik és kigyullad), az égő villanyautót csak aránytalanul hosszú idő és rengeteg oltóanyag (víz) ráfordításával lehet csak eloltani.


A Renault ezért kidolgozott egy rendszert, ami lehetővé teszi, hogy a tűzoltók gyorsan és hatékonyan közvetlenül az akkumulátor belsejébe juttathassák az oltóanyagot.
Az akku házán hagynak egy nyílást, amit egy koronggal ragasztanak le. Amennyiben oltani kell az autót, a vízsugár elmozdítja a helyéből az akkut addig tömítő korongot.
Ezzel a módszerrel az akkumulátortűz körülbelül annyi idő alatt oltható el, mint egy belső égésű motorral szerelt autó – órák helyett percek alatt, tizedannyi víz felhasználásával.
Az ehhez kapcsolódó hét szabadalmat mostantól a világ bármely akkumulátor- és/vagy autógyártója korlátozás nélkül felhasználhatja. A Renault reményei szerint ezzel globálisan biztonságosabbá tehetik a villanyautókat.

