Optimalizált menetdinamikai vezérlő rendszereivel, mindenekelőtt fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozásával és áthangolt menetstabilizáló rendszerével a hamarosan megújuló Audi RS3 kezesebben fordul rá a kanyarokra, közvetlenebbül reagál a kormányparancsra, és pontosabban irányítható – emelje fel a kezét, akinek ettől a leírástól párás lett a tekintete, és jól eső nyomást érez a gyomra táján!

Ugye, senki? Az Audi is tudja, hogy egy élményautót nem lehet észérvekkel eladni, ezért fogták a megújuló RS3 Sedan egyik előszériás példányát, és kiküldték a Nürburgring északi nagy körére, a Nordschleifére, hogy egy tapasztalt pilóta (az FIA platina licenszes Frank Stippler) segítségével megmutassa, mire képes a világ legismertebb, mértékadó versenypályáján.

Saját magát alázta porba az Audi 1

 

 

Nos, a 400 lóerős, 500 Nm-es 2,5 literes motorral szerelt, néhány fontos opcióval (Pirelli P Zero Trofeo R fél-slick abroncsok, 19 colos kerámia fékek, adaptív RS sportfutómű) kiegészített RS3-as 7 perc 33,123 másodperces időt futott a Nordschleifén. Ez bő öt másodperccel kevesebb , mint amire eddig a legfürgébb rendszámos alsó-középkategóriás modell (7 perc 40,748 mp) képes volt – mellesleg az szintén egy Audi RS3 Sedan volt, még 2021-ben, volánjánál (fogadjunk, hogy kitalálod) Frank Stipplerrel.

A sikeres rekordkísérlet legszebb pillanatait bemutató videót alább tekintheted meg; ha pedig ide kattintasz, a teljes 2021-es kört megnézheted, több kameraállásból.

a videó a hirdetés után indul

Többször is volt szerencsénk a Vezessnél az Audi RS3-hoz. Olvasd el legutóbb mit gondoltunk róla: