Amikor hat éve bemutatkozott, valósággal újraértelmezte a Range Rovert, mostanra viszont eljárt felette az idő. A gyár nem hagyta annyiban, és most mindenre kiterjedően átdolgozta középkategóriás modelljét.

19 fotó

Kívülről új a hűtőmaszk, valamint az első és hátsó fényforrások. Belül a vadonatúj Pivi Pro infotainment-rendszer viszi a prímet; a 11,4 colos képátlójú, ívelt kijelzős rendszer különleges funkciói az „elindulás előtti képernyő”, ami a rajtkor gyakori funkciókat és feladatokat tömöríti, az ablakok páramentesítésétől az ülésfűtésig – ez a „nulladik képernyő” menet közben átadja a helyét a rendszer hagyományos funkcióinak. Hagyományos nyomógombok nincsenek; helyettük a központi kijelző két szélén találjuk meg a klímavezérlés, az ülésállítás, a hangerő-szabályozás kezelőszerveit. Ezek minden alképernyőn elérhetők, így nem kell menük mélyén turkálnunk utánuk.

Lecsendesíti az utat ez az SUV 6

A hajtásláncválaszték mild hibrid benzin- és dízelmotorokból, valamint egy 2,0 literes benzines plug-in hibridből áll. Ez utóbbi a nagyobb akkumulátornak köszönhetően immár szabvány szerint 64 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemben. A 404 lóerős rendszerteljesítmény és a 640 Nm kombinált nyomatéki csúcs 5,4 mp-es gyorsulást enged 0-100 km/órára, a végsebessége 209 km/óra.

Lecsendesíti az utat ez az SUV 7

A 19,2 kWh-os akku normál 7 kW-os váltóáramú töltővel 150 perc alatt tölthető 100%-ra, vagy csatlakoztathatjuk egyenáramú gyorstöltőre, amiből maximum 50 kW teljesítménnyel veszi ki az energiát, és 30 perc alatt 80%-ra tölti az akkut. A 2,0 és 3,0 literes benzinmotorok teljesítménye 250-400 lóerő között mozog, a hasonló lökettérfogatú dízelek 204-300 lóerőt tudnak.

Lecsendesíti az utat ez az SUV 8

A Velar is megkapta a többi modellnél már bevezetett aktív zajszűrő rendszert, ami akár 4 dB-lel csökkenti az útzaj szintjét, valamint a részecskeszűrős légtisztító rendszert. Az autóhoz kérhető bőrmentes kárpitozás, a szoftverek vezeték nélkül frissülnek.

Lecsendesíti az utat ez az SUV 9