“Nem gyártunk nagyobb kapacitású akkumulátort ennél, teljesen felesleges” – nyilatkozta Wieland Bruch, a BMW elektromobilitási részlegének szóvivője szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt ausztrál újságírók kérdésére válaszolva. “Elhatároztuk: a tisztán elektromos modelleknél bőven elég ez a közel 600 kilométer, amit az i4-es tud; a plug-in hibrideknél pedig megelégszünk 100 kilométer elektromos hatótávolsággal. Képesek volnánk 1000 kilométeres hatótávolságú villanyautót építeni, de ez nem cél.”

A BMW szerint felesleges ilyen villanyautót gyártani 1
A BMW szerint felesleges ilyen villanyautót gyártani 2

A BMW szerint felesleges ilyen villanyautót gyártani

A BMW szerint felesleges ilyen villanyautót gyártani

A BMW szerint felesleges ilyen villanyautót gyártani 8
A BMW szerint felesleges ilyen villanyautót gyártani 9
A BMW szerint felesleges ilyen villanyautót gyártani 10
A BMW szerint felesleges ilyen villanyautót gyártani 11
A BMW szerint felesleges ilyen villanyautót gyártani 12
Fotó megosztása:

Nos, a szakember szavai rosszabbul öregedtek, mint egynémely harcos megmondóbloggeré: a napokban ugyanis a BMW Efficient Dynamics részlegének főnöke, Thomas Albrecht már arról beszélt, hogy az éveken belül színre lépő Neue Klasse elektromos modellcsaládban debütáló, hatodik generációs akkumulátorok könnyedén teljesítik az 1000 kilométeres hatótávolságot, annál többre azonban nem törekszik a gyár, mert bár képesek volnának rá, értelmetlennek tartják.

A BMW szerint felesleges ilyen villanyautót gyártani 13

Indoklása ezek után szinte érdektelen, de azért megosztjuk veletek: az új generációs akkumulátorok azonos térfogat mellett 30%-kal nagyobb kapacitást nyújtanak, hasonló mértékben növelt töltési sebességre képesek, miközben 10-20 százalékkal könnyebbek is lesznek.