V8 helyett villanymotor: ettől a váltástól rettegnek az amerikai izomautók rajongói. A Dodge most egy izgalmas tanulmányautóval igyekszik megnyugtatni a kétkedőket.

Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 1
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 2

Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója

Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója

Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 28
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 29
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 30
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 31
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 32
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 33
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 34
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 35
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 36
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 37
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 38
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 39
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 40
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 41
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 42
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 43
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 44
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 45
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 46
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 47
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 48
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 49
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 50
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 51
Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 52
Fotó megosztása:

A Dodge Charger Daytona SRT Concept a klasszikus muscle car, a Dodge Charger SRT lehetséges utódját előlegezi meg. Azt persze ma már tudjuk, hogy a villanymotor és a brutális teljesítmény nagyon is megférnek egymás mellett, a Dodge szerint azonban az erő önmagában még kevés a frenetikus vezetési élményhez.

Ezért a Dodge Charger Daytona SRT Concept – amely egyébként csak látszólag klasszikus kupé, valójában fastback, azaz a hátsó szélvédővel együtt nyitható a csomagtérfedél – az autóiparban elsőként kipufogórendszert kapott. Ez persze ebben a formában nem igaz, az autót természetesen digitális kipufogóhang-generátorral szerelték fel, a lényeg viszont így is ugyanaz: a farnál kialakított rezonátoron keresztül akár 126 dB-lel üvölt a villanyautó.

Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 53

Hogy a hangzás, no meg a vezetési élmény minél közelebb maradjon a klasszikushoz, a 800 V-os elektromos hajtásláncot többfokozatú erőátvitellel szerelték fel. Ez finomkodás helyett nagy rántásokkal, igazi hátbavágós stílusban engedi kifejteni a villanymotor erejét, ami mellesleg „meghaladja az SRT Hellcat blokkét”. Habár pontosabb adatokat nem kaptunk, ez barátok között is 800 lóerő körüli teljesítményt jelent. Ráadásul a tanulmányautó összkerékhajtású, ami minden bizonnyal két villanymotoros konfigurációt jelent.

A tanulmányautó is megkapta azt a PowerShot funkciót, amelyet a plug-in hibrid Dodge Hornetben láttunk: ez gombnyomásra 15 másodpercen át megnöveli a villanymotor teljesítményét.

Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 54

Az elektromos Dodge Charger tanulmányautó egyéb trükkökkel is szórakoztat. Ilyen az R-Wing aerodinamikai rendszer, amely a „motorháztetőbe” vágott légcsatornákon keresztül biztosít leszorítóerőt. Klasszikus stílusjegy a Fratzog embléma, amely 1962 és 1976 között díszítette a Dodge sportautóit, most pedig elöl és hátul világító stíluselemként tér vissza.

Az utastérben 16 colos, ívelt digitális műszeregység, valamint a vezető felé foruló, 12,3 colos érintőképernyő teremt XXI. századi hangulatot; a vezető tájékoztatását 8,5 colos képátlójú head-up kijelző teszi teljessé. A műszerfal vízszintesen osztott, kéttónusú kivitelt kapott. A padló és a küszöbbetétek szénszálas kompozitból készültek, a gázpedál villám alakú.

Kipufogót kap a Dodge villanymotoros izomautója 55

Az alul és felül lapított kormánykerékről kapcsolhatók az üzemmódok (automata, sport, verseny, gyorsulás), illetve a PowerShot funkció; a kormány agyán kivilágított SRT logó díszeleg. Az ülések keskeny kialakítású, kis tömegű szerkezetek, az utasteret panoráma-napfénytető teszi szellőssé, világossá.