Kvalifikációs üzemmódban akár 1000 lóerőnél is többet, tartós versenyhasználatban stabil 612 lóerőt képes leadni a Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance tesztjármű tisztán elektromos hajtáslánca.

F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 1
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 2

F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója

F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója

F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 21
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 22
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 23
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 24
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 25
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 26
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 27
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 28
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 29
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 30
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 31
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 32
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 33
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 34
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 35
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 36
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 37
F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 38
Fotó megosztása:

A kísérleti jármű a 2021-ben bemutatott Mission R tanulmányautónak a megvalósulásához vezető út köztes szakasza: a Porsche tesztelés céljára a 718 Cayman GT4 Clubsport versenyautó futóművébe szerelte be a tisztán elektromos hajtáslánc komponenseit.

A kezdeti tapasztalatok azt mutatják, hogy köridő és végsebesség tekintetében az elektromos modell azonos szinten áll, mint a jelenlegi (992-es) Porsche 911 GT3 Cup.

F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 39

A Porsche, amely 2030-ra teljes tevékenységét szénsemlegessé kívánja tenni, és ennek érdekében autóinak 80 százalékát tisztán elektromos hajtáslánccal kívánja felszerelni, első körben márkakupában szeretné majd indítani elektromos versenyautóját.

A 718 Cayman GT4 ePerformance – akárcsak a 2021-es Mission R tanulmányautó – mindkét tengelyét külön villanymotor hajtja. Az olajhűtésű villanymotorok összteljesítménye eléri a 800 kW-ot (1088 LE), és bár ez csak rövid ideig elérhető (pl. időmérő kör), az optimális hőgazdálkodásnak köszönhetően akár 30 percen – azaz egy teljes futamon – át tartható a 612 lóerős teljesítmény. A 900 V-os  akkumulátor 15 perc alatt tölthető 5-ről 80 százalékra.

F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 40

A 718 Cayman GT4 ePerformance 14 centiméterrel szélesebb, mint az alapját adó 718 Cayman GT4 Clubsport; a szélesebb kerékdobokban 18 colos, jelentős részben újrahasznosított anyagokból készülő Michelin versenyabroncsok forognak.

A prototípushoz mintegy 6000 vadonatúj alkatrészt fejlesztettek. A karosszéria természetes rostokból felépülő kompozitelemekből készült; ezek tisztábban gyárthatók, mint a hasonló adottságokkal bíró, de szintetikus szálakat tartalmazó kompozitok. A Porsche emellett újrahasznosított szénszálas anyaggal is kísérletezik.

F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 41

A Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance prototípussal először június végén, a Goodwoodi Sebességfesztiválon találkozhat élőben a nagyközönség, majd egy hónappal később a Porsche lipcsei üzeme alapításának 20. évfordulójának tiszteletére szervezett ünnepségen is bemutatkozik. Ezt követően a két darab 718 Cayman GT4 ePerformance prototípus körbejárja Európát, hogy a potenciális ügyfelek megismerhessék a technológiát, majd 2023-tól Észak-Amerika, 2024-től pedig Ázsia következik.

F1-es teljesítménnyel jön a Porsche új versenyautója 42