A köridők tekintetében felveszi a versenyt az új generációs 911 GT3 Cup ügyfél-versenyautóval a Mission R, a Porsche most bemutatott, elektromos versenyautó-koncepciója. 

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 1
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 2

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 58
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 59
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 60
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 61
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 62
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 63
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 64
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 65
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 66
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 67
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 68
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 69
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 70
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 71
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 72
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 73
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 74
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 75
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 76
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 77
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 78
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 79
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 80
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 81
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 82
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 83
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 84
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 85
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 86
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 87
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 88
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 89
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 90
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 91
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 92
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 93
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 94
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 95
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 96
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 97
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 98
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 99
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 100
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 101
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 102
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 103
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 104
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 105
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 106
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 107
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 108
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 109
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 110
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 111
Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 112
Fotó megosztása:

A 4326 mm hosszú (kb. mint egy Porsche 718 Cayman), 1990 mm széles és mindössze 1190 mm magas versenyautó mindkét tengelyét villanymotorral szerelték fel. Az első csúcsteljesítménye 435, a hátsóé 653 lóerő; ez együtt 1088 LE, amelyet azonban csak „időmérő üzemmódban” bocsát a pilóta rendelkezésére, normál versenyhasználat során 680 lóerős állandó teljesítménnyel gazdálkodhat a vezető. Az autó így 2,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 300 km/órát.

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 113

A lényeg nem is ez, hanem a 80 kWh kapacitású akkumulátor speciális (olaj)hűtése és vezérlése, valamint az új fejlesztésű fékenergia-visszanyerő rendszer, amelyek együttesen lehetővé teszik, hogy a hajtáslánc versenykörülmények között (azaz extrém magas hőmérsékleteket elérve) is tartósan leadja ezt a teljesítményt. Az elektromos rendszer 900 voltos, ami gyors tölthetőséget eredményez: 340 kW-tal töltve 15 perc alatt 5%-ról 80%-ra emelhető az akku töltöttsége.

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 114

A Mission R azonban nem csak hajtásláncból áll. Tervezői aktív aerodinamikai csomagot szerkesztettek hozzá, amely elöl és hátul hatékony légellenállás-csökkentő struktúrákat alkalmaz. Az előbbi az orron kialakított beömlőkön belül elhelyezett, három-három lamellából, az utóbbi két elemből álló, szabályozható pozíciójú hátsó szárnyból áll.

A karosszéria gyártása során a Porsche szénlábnyomának csökkentésére törekedett: lenrostokkal megerősített műanyagból készültek a borítóelemek, az első légterelő, a hátsó diffúzor és az oldalsó kötények. Ugyanez a természetes alapanyagú NFRP kompozit alkotja a belső ajtópaneleket, a hátsó tűzfalat és az ülések vázát.

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 115

A cockpit esetében nem kísérleteztek új anyagokkal, rendkívül szilárd szénszálas kompozit vázszerkezet gondoskodik a törésvédelemről. A kormánykeréken nem csak különféle kezelőszerveket helyeztek el, de egy apró kijelzőt is. A kormányoszlop fölött helyezkedik el a visszapillantó kamerák képét közvetítő monitor. Az üléstől jobbra érintőképernyő található, amelyen többek között lehívhatók a pilóta biometrikai adatai. A pilótafülkét bekamerázták, így verseny közben izgalmas élőképek adhatók a cockpitből.

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 116

Ugyanezt a vezetői környezetet egyébként e-sport szimulátorként is megépítette a Porsche, így a pilóták szezonon kívül is edzhetnek – feltéve persze, hogy az egész projekt valaha túlnő a koncepció fázisán.

Ha videón is megnéznéd a Porsche Mission R-t, kattints ide!

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 117