A köridők tekintetében felveszi a versenyt az új generációs 911 GT3 Cup ügyfél-versenyautóval a Mission R, a Porsche most bemutatott, elektromos versenyautó-koncepciója. 

A 4326 mm hosszú (kb. mint egy Porsche 718 Cayman), 1990 mm széles és mindössze 1190 mm magas versenyautó mindkét tengelyét villanymotorral szerelték fel. Az első csúcsteljesítménye 435, a hátsóé 653 lóerő; ez együtt 1088 LE, amelyet azonban csak „időmérő üzemmódban” bocsát a pilóta rendelkezésére, normál versenyhasználat során 680 lóerős állandó teljesítménnyel gazdálkodhat a vezető. Az autó így 2,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 300 km/órát.

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 2

A lényeg nem is ez, hanem a 80 kWh kapacitású akkumulátor speciális (olaj)hűtése és vezérlése, valamint az új fejlesztésű fékenergia-visszanyerő rendszer, amelyek együttesen lehetővé teszik, hogy a hajtáslánc versenykörülmények között (azaz extrém magas hőmérsékleteket elérve) is tartósan leadja ezt a teljesítményt. Az elektromos rendszer 900 voltos, ami gyors tölthetőséget eredményez: 340 kW-tal töltve 15 perc alatt 5%-ról 80%-ra emelhető az akku töltöttsége.

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 3

A Mission R azonban nem csak hajtásláncból áll. Tervezői aktív aerodinamikai csomagot szerkesztettek hozzá, amely elöl és hátul hatékony légellenállás-csökkentő struktúrákat alkalmaz. Az előbbi az orron kialakított beömlőkön belül elhelyezett, három-három lamellából, az utóbbi két elemből álló, szabályozható pozíciójú hátsó szárnyból áll.

A karosszéria gyártása során a Porsche szénlábnyomának csökkentésére törekedett: lenrostokkal megerősített műanyagból készültek a borítóelemek, az első légterelő, a hátsó diffúzor és az oldalsó kötények. Ugyanez a természetes alapanyagú NFRP kompozit alkotja a belső ajtópaneleket, a hátsó tűzfalat és az ülések vázát.

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 4

A cockpit esetében nem kísérleteztek új anyagokkal, rendkívül szilárd szénszálas kompozit vázszerkezet gondoskodik a törésvédelemről. A kormánykeréken nem csak különféle kezelőszerveket helyeztek el, de egy apró kijelzőt is. A kormányoszlop fölött helyezkedik el a visszapillantó kamerák képét közvetítő monitor. Az üléstől jobbra érintőképernyő található, amelyen többek között lehívhatók a pilóta biometrikai adatai. A pilótafülkét bekamerázták, így verseny közben izgalmas élőképek adhatók a cockpitből.

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 5

Ugyanezt a vezetői környezetet egyébként e-sport szimulátorként is megépítette a Porsche, így a pilóták szezonon kívül is edzhetnek – feltéve persze, hogy az egész projekt valaha túlnő a koncepció fázisán.

Ha videón is megnéznéd a Porsche Mission R-t, kattints ide!

Ezer lóerős elektromos versenyautót mutatott be a Porsche 6