Heritage Design néven négytagú modellsorozatot készít a Porsche, amelyben a 911-es széria legemlékezetesebb tagjait keltik életre. Az 1950-es és 60-as évek stílusában megalkotott, 2020-ban bemutatott Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition (fenti nyitóképünkön a bordó modell) után most itt a második széria, amit egyszerűen Porsche 911 Sport Classic néven jegyeznek, és a következő évtizedet: a hatvanas évek végét, a hetvenes évek elejét öleli fel.

Nosztalgiautazás 100 millió forintért 1
Nosztalgiautazás 100 millió forintért 2

Nosztalgiautazás 100 millió forintért

Nosztalgiautazás 100 millió forintért

Nosztalgiautazás 100 millió forintért 9
Nosztalgiautazás 100 millió forintért 10
Nosztalgiautazás 100 millió forintért 11
Nosztalgiautazás 100 millió forintért 12
Nosztalgiautazás 100 millió forintért 13
Nosztalgiautazás 100 millió forintért 14
Fotó megosztása:

A 911 Turbo modellektől kölcsönzött, széles karosszériára az 1972-es’kacsafarkú’ Carrera RS 2.7 rögzített hátsó szárnyát kapta meg, a tetőlemez különleges dupla buborék formája a típus motorsport-hagyományai előtt emel kalapot.

A 2009-ben bemutatott, eredeti 911 Sport Classic modellhez hasonlóan ezúttal is a Porsche 356 időtlen fémszürke színéről mintázták a karosszéria tónusát. Ezt a pontos árnyalatot eddig soha egyetlen Porsche sem kapta még meg, de ha a szürke nem a te világod, fekete, kék vagy bármilyen egyéb színben is megrendelheted az autót. Az utóbbi esetben viszont le kell mondanod a motorházfedélre, a tetőlemezre és a hátsó légterelőre húzott, dupla versenysávról.

Nosztalgiautazás 100 millió forintért 15

Az utastérben a klasszikus pepita kárpitozás köszönti az utasokat, a bőrülések fekete/barna színvilága szintén a Porsche dicső múltját idézi. Az autóhoz egy kronográf karórát is tervezett a Porsche Design; ezt a műfaj szabályai szerint csak azok vásárolhatják meg, akik rendelnek egyet a Németországban bruttó 272 714 eurótól (szűk 103 millió Ft) induló különlegességből.

Senki nem fog persze ennyi pénzt kifizetni egy egyedi színkombinációért, ezért a Porsche mérnökeit is mozgósította: a 911 Sport Classic az 550 lóerős 3,7 literes, hathengeres bokszermotort hétfokozatú, kézi sebességváltóval és hátsókerék-hajtással társítja – ez a limitált széria tehát a jelenleg kapható legerősebb kézi váltós 911-es.

Nosztalgiautazás 100 millió forintért 16

A vezetési élményt automata gázfröccsfunkció és sportkipufogó emeli. A felfüggesztés a 911 Turbo és 911 GTS modellek paramétereit alkalmazza: alapfelszerelés az aktív lengéscsillapító és a 10 mm-es ültetés.

Ha nincs igényed az extra műszaki tartalomra, és/vagy sokallod a kilenc számjegyű vételárat, jó hírünk van: a 911 Sport Classic széria jellegzetes stíluselemei külön optikai csomagként az alapkivitelű 911-esekhez is megrendelhetők.

Nosztalgiautazás 100 millió forintért 17