Mindössze 250 darab készül a Porsche 911 legújabb variánsából. A Frankfurti Autószalonon bemutatkozó 911 Sport Classic a márka immár oldtimernek minősíthető modelljeire emlékeztet. Három évet fordítottak az autó kialakítására, hogy a Porschétól megszokott maximális minőségi elvárásoknál is tökéletesebbet hozzanak létre.

A 911 Sport Classic a Carrera S karosszériáján alapszik, ennek 44 milliméterrel testesebb sárvédői lehetővé teszik a szélesebb nyomtávú futómű beépítését. Ez azonban csak a kezdet, a tető teljesen egyedi kialakítású, kétoldalt magasabb, középen laposabb. Korábban ezt azért találták ki, hogy bukósisakban is be lehessen ülni. Ennek egy modern leképezését látjuk itt.

Carrera RS 1973-ból

Carrera RS 1973-ból

Carrera RS 1973-ból


Bár egyedi spoiler kerül a kocsi orrára is, az igazán mutatós darab a hátsó szárny. Míg a normál 911-nél ez csak szükség esetén bújik elő, itt fix. Formáját az 1973-as Carrera RS 2.7 modellről örökölte, de ugyanerre a típusra hajaznak a 19 colos, fekete küllős felnik is.

Nem kevésbé különleges az utastér sem. A Porsche beszámolója szerint eddig nem használt anyagok tűnnek fel a belsőben. Az alaphangot a barna bőr adja, amelyet az ülések belső részénél világos színű szövettel összeszőve kombináltak.

Hasonlóan a Carerra S-hez itt is 3,8 literes, közvetlen befecskendezéses boxermotor duruzsol az autó farában, ám a nagyobb hangélmény és teljesítmény végett, sportkipufogó társul hozzá. Ennek köszönhetően nem 385, hanem 408 lóerő a motorteljesítmény. A különlegességnek 4,6 másodperc kell, hogy álló helyzetből 100 km/órára gyorsuljon, végsebessége 302 km/óra.

23 lóerővel erősebb a sportkipufogóval

23 lóerővel erősebb a sportkipufogóval

23 lóerővel erősebb a sportkipufogóval


A 911 Sport Classic hatfokozatú manuális váltóval és kerámia-kompozit féktárcsákkal kerül forgalomba. Szintén a felszereltség része az önzáró differenciálmű és sportfutómű is. Utóbbi nemcsak 20 milliméterrel engedi közelebb a kasztnit, s így a tömegközéppontot az aszfalthoz, de a lengéscsillapítók keménysége is szabályozható az utastérből.

Tekintve, hogy csak kettőszázötven darab készül belőle, az ára igen magas. A gyár 169 000 eurós (46,7 millió forint) nettó árat adott meg. Ugyanakkor kiderítettük, hogy ez Németországban 201 ezer eurós (55,5 millió forint) kiskereskedelmi árat jelent, azaz még a legdurvább 911-nél, a 189 ezerbe kerülő GT2-nél is drágább, a 84 ezerbe kerülő alap 911-ből pedig kettőt is adnának érte.