Idén az első két hónapban 22 481 import használt személyautó kapott hazai rendszámot a DataHouse adatai szerint, 10 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi hasonló időszakban. Eközben új autóból mindössze 17 537-et regisztráltak, ami 11 százalékkal marad el a tavaly ugyanekkor mért hasonló értéktől.

Rekordmagasra ugrott a hazai autók átlagéletkora 1

A chiphiány miatt lecsökkent újautó-kínálat miatt mára nőtt a használt autók súlya a frissen forgalomba helyezett személyautók körében – a Jóautók.hu közleménye szerint. Tavaly az év első két hónapjában a forgalmit kapó autók 49 százalékát adták az új autók, idén ez az arány 44 százalék alá esett. Ennek hatására várhatóan idén is tovább öregszik a hazai személyautó-állomány, amelynek átlagéletkora tavaly év végére már elérte a 15 évet, ami rekordot jelent.

A JóAutók múlt hónapban végzett felmérése szerint az újautó-forgalmazó cégeknek csupán a harmada számít arra, hogy az iparágat érintő félvezetőhiány hatásai még az idén megszűnhetnek. Így az újautó-eladások szintje jó esetben is a tavalyi 122 ezerhez hasonló mértékű lehet.

Rekordmagasra ugrott a hazai autók átlagéletkora 2

A használtautó-import aktivitása – részben az újautó-piacról áthúzódó pótlólagos kereslet miatt is – egész évben magas szinten stabilizálódhat: a tavalyi 132 ezret követően idén akár 140 ezerre is nőhet a behozott használt autók száma.