A SEAT-tól önállósodott Cupra sportmárka idén négyéves. Ennek örömére megosztották a világgal rövid és középtávú terveiket. 2025-re például két új elektromos típust vezetnek be a már korábban beütemezett Tavascan és Urban Rebel (képeinken) modelleken kívül. A cég ehhez kapcsolódóan meg szeretné duplázni eladásait és bevételeit, valamint értékesítési hálózatának a méretét – ezeket elvileg még az idei pénzügyi évben szeretnék elérni.

A virtuális térben versenyezhetsz a valódi autóddal 1
A virtuális térben versenyezhetsz a valódi autóddal 2

A virtuális térben versenyezhetsz a valódi autóddal

A virtuális térben versenyezhetsz a valódi autóddal

A virtuális térben versenyezhetsz a valódi autóddal 7
A virtuális térben versenyezhetsz a valódi autóddal 8
A virtuális térben versenyezhetsz a valódi autóddal 9
A virtuális térben versenyezhetsz a valódi autóddal 10
Fotó megosztása:

Fontos, bár nehezen megfogható fejlesztés, hogy a Cupra belép a metaverzumba, azon belül is egy Metahype nevű térbe, ahol különböző tartalomszolgáltatókkal és márkákkal együttműködve hoznak létre élményeket ügyfeleiknek, akármit jelent is ez.

Szintén nehezen elképzelhető, bár nagyon hangzatos az az elképzelés, hogy az Urban Rebel tanulmányautóhoz (illetve nyilván az abból kifejlesztendő szériamodellhez) kapcsolódóan megteremtik a tényleges és virtuális világ határán átívelő motorsportélményt. A Cupra2 Experience („Cupra a négyzeten élmény”) a tényleges autóvezetést virtuális környezettel társítja; amikor további részleteket árulnak el róla, mi is megpróbáljuk megérteni, hogy ez hogyan is megy majd.

A virtuális térben versenyezhetsz a valódi autóddal 11

Annyi bizonyos, hogy az Urban Rebel tanulmányból nem helyettesíthető digitális tokent (NFT) készít a Cupra, és azt elárverezi; a licit győztese nem csak egy virtuális műtárggyal lesz gazdagabb, hanem az elsők között próbálhatja majd ki a virtuo-valódi versenyzést.

Az Urban Rebel tanulmányautó nem egészen 4,1 méteres hosszával tényleg urbánus, azaz városi járgány. Az elektromos hajtáslánc állandó teljesítménye 250 kW (340 LE), de rövid időre 320 kW (435 LE) csúcsteljesítményre képes. Az autó 3,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára – persze, tekintve, hogy egyelőre tanulmányautóról van szó, ez elméleti jelentőségű.

A virtuális térben versenyezhetsz a valódi autóddal 12