A Cupra 2019-ben mutatta be a Tavascan crossover-tanulmányt. Az akkor még újszülött márka első saját – értsd: nem a Seattól átemelt – szellemi terméke nagy port vert fel, de merész formai megoldásai miatt senki nem gondolta komolyan, hogy valaha megépülhet.

Senki, kivéve a Cupra döntéshozóit: a VW-csoport MEB padlólemezét felhasználva 2024-ben piacra dobják a kompakt szabadidőjárművet. Az eredeti koncepcióautó egy 77 kWh kapacitású akkumulátort kapott, amely 450 kilométerre elegendő energiát tárolt; a Tavascan elméletben 6,5 mp alatt gyorsult 100 km/órára.

A 2011 végén érkező Cupra Born után a Tavascan lesz a márka második tisztán elektromos típusa; az autók a Volkswagen ID.3 és ID.4 modellek ikertestvérei lesznek. 2022-től a Cupra megkezdi globális terjeszkedését, különös hangsúlyt fektetve azokra a piacokra, ahol nagy arányban vásárolnak elektromos modelleket. Az egyik első célország Ausztrália lesz, ahol a várakozások szerint jelentős fizetőképes kereslet lesz a progresszív, sportos márka termékei iránt.